FILME 2018

Se vor instala cookie-uri de către Youtube, doar dacă vizionezi fișierele video.

HOTEL TRANSILVANIA 3

HOTEL TRANSILVANIA 3

Stacks Image 1638
HOTEL TRANSILVANIA 3
HOTEL TRANSILVANIA 3 Created with Sketch.

DIN IULIE 2018 LA CINEMA

În filmul de animaţie al Sony Pictures, Hotel Transylvania 3: Monştrii în vacanţă, îi revedem pe monştrii noştri favoriţi în timp ce se îmbarcă pe un vas de croazieră luxos, iar pe Drac luându-şi şi el o vacanţă de la administraţia hotelului. Ei călătoresc cu mare plăcere fiindcă se bucură de toate facilităţile şi ofertele de la bordul vasului de croazieră, de la jocul de volei şi până la excursii organizate în locuri exotice, sau şedinţele de bronz la lumina lunii. Dar această vacanţă de vis se va transforma într-un coşmar, atunci când Mavis realizează că Drac s-a îndrăgostit de căpitanul vasului, misterioasa Ericka, care ascunde un secret periculos, care ar putea distruge întreaga lume a monştrilor.

Sony Pictures Animation prezintă Hotel Transylvania 3: Monştrii în vacanţă. Personajelor le dau viaţă: Adam Sandler, Andy Samberg, Selena Gomez, Kevin James, David Spade, Steve Buscemi, Keegan-Michael Key, Molly Shannon, Fran Drescher, Kathryn Hahn, Jim Gaffigan, Joe Jonas, Chrissy Teigen, Jaime Camil şi Mel Brooks. Regia îi aparţine lui Genndy Tartakovsky, iar producţia lui Michelle Murdocca. Scenariul este scris de Genndy Tartakovsky şi Michael McCullers. Muzica îi aparţine lui Mark Mothersbaugh, iar imaginea şi animaţia companiei Sony Pictures Imageworks Inc.

DESPRE FILM
Pentru Genndy Tartakovsky, co-scenaristul şi regizorul filmului Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation, reîntoarcerea la personajele din Hotel Transylvania n-a constituit o decizie prea simplă. În alte cuvinte, el trebuia să aibă un motiv pentru care să revină la Hotel Transilvania pentru a realiza un nou episod , de data aceasta pe mare. “Îmi plac personajele, dar dacă trebuia să lucrăm cu aceleaşi personaje, măcar trebuia să le ducem în alte locuri decât până acum – atât din punct de vedere fizic cât şi emoţional,” explică Tartakovsky. “Exact asta facem noi aici. Nu numai că Drac şi familia părăsesc hotelul pentru a merge în locuri exotice, pentru a se distra, dar în plus asistăm şi la o răsturnare totală a echilibrului relaţiei dintre Drac şi Mavis. În loc ca Drac să fie un părinte grijuliu faţă de fiica lui care s-a îndrăgostit şi are acum un copil, Mavis este cea îngrijorată pentru tatăl său, care ‘are fluturi în stomac’ pentru a doua oară. Sau poate că ea are dreptate şi tatăl său se află într-un real pericol.”
Tartakovsky susţine că inspiraţia pentru acest nou film i-a venit din propria sa experienţă de viaţă. “După ce am terminat cel de-al doilea film din serie, aveam nevoie de o vacanţă – iar cumnaţii mei ne-au făcut o surpriză procurându-ne bilete pentru o croazieră,” relatează el. “Sigur că toată lumea îşi iubeşte rudele, dar o croazieră te forţează să convieţuieşti cu ele timp de o săptămână. Situaţia asta m-a făcut să mă întreb ce ar face clanul lui Drac într-o asemenea situaţie?”
Producătoarei Michelle Murdocca, care a făcut echipă cu Tartakovsky pentru toate filmele din serie, i-a surâs ideea. “Era o şansă de a ieşi din hotel şi de a porni într-o aventură de alt fel,” spune ea.
“Cred că filmele din seria Hotel Transylvania sunt agreate de familii pentru că ele sunt filme pentru familii,” susţine Tartakovsky. “Desigur, fiecare familie are particularităţile ei, dar membrii lor sunt cam la fel. Iar asta face ca filmele de genul acesta să fie agreate pretutindeni.”
Totuşi, toată lumea ştie că o vacanţă în familie poate aduce unele surprize. Îţi iubeşti familia si doreşti să fii împreună cu ea, dar... Dacă eşti copil, părinţii te fac de râs. Dacă eşti părinte, copiii te obosesc într-atât încât au nevoie de încă o vacanţă… de recuperare.  Bunicul apare în slip când nu te aştepţi şi când nu trebuie, dar ce să-i faci, monştrii sunt exact ca şi noi. “ Realitatea e că se fac simpatici,” susţine producătoarea Michelle Murdocca, care ca şi Tartakovsky revine pentru a treia oară pe platourile francizei Hotel Transylvania.
“Planul Erickăi era să-i aducă pe monştri la bordul vasului, ca să-i distrugă pe toţi, dar ea este nerăbdătoare şi vrea să-l ucidă pe Drac cât mai repede,” explică Tartakovsky. Între timp, Drac, care nu-şi dă seama de ceea ce se întâmplă, începe să vibreze când o vede pe şefa vasului. “‘Vibraţia, în înţelesul monştrilor este egală cu dragostea la prima vedere. În momentul în care s-a urcat pe vapor, el a văzut-o pe Ericka şi s-a simţit pierdut. Aşa că el se străduieşte s-o facă să se îndrăgostească de el, în timp ce ea încearcă să-l omoare.”
Decorul pune la picioarele personajelor o nouă lume, spune Tartakovsky. “În acest film există şi mai mult umor vizual decât în primele filme,” susţine el pentru că “monştrii nu trec printr-o simplă croazieră, ci printr-o adevărată aventură.  Ei explorează noi locaţii exotice – inclusiv oraşul dispărut, Atlantis. Totodată ei trec şi prin pericole, iar la un moment dat încep să se întrebe dacă nu cumva Ericka, căpitanul vasului, vrea să-i împingă într-o cursă.”
Comicul vizual este semnătura distinctivă a lui Tartakovsky, exprimată prin ceea ce el denumeşte un stil “exagerat” de animaţie, pe care l-a practicat în primele două filme ale seriei. În timp ce filmele animate pe calculator tratează personajul ca pe o păpuşă – Tartakovsky îşi încurajează animatorii să realizeze o viziune exagerată, cu gaguri vizuale şi expresii haioase. Personajele sunt adaptate mai bine la o gamă întreagă de emoţii, de la cele des întâlnite în filmele de animaţie şi până la cele aproape umane.
Se râde mai tare pentru că Gremlin Air te va conduce prin Triunghiul Bermudelor, locul care literalmente înghite avioanele şi vapoarele care trec pe acolo. De asemenea te poţi relaxa mai bine şi poţi să te bronzezi la razele Lunii (fiindcă de soare nici nu poate fi vorba), poţi vedea cum arată un vulcan subacvatic, poţi să practici scuba diving, dolphin surfing… Deci monştrii sunt ca noi, dar vacanţele lor sunt oarecum diferite (şi mult mai palpitante).
Ca să nu mai vorbim de destinaţia finală a monstrişorilor, care este Atlantis, oraşul dispărut în valurile mării. “El este un fel de Vegas al oamenilor,” susţine Murdocca. “Din adâncurile oceanului se ridică un monstru uriaş – şi exact atunci când credeai că nu mai ai scăpare, el începe să cânte un cântec a la Sinatra, dedicat lui Joe Jonas.”
În ceea ce priveşte vocile, toţi actorii din filmele anterioare ale seriei au revenit pentru a da viaţă personajelor din clanul lui Drac – Adam Sandler în rolul lui Dracula, Andy Samberg în rolul lui Johnny, Selena Gomez - Mavis, Kevin James - Frank,
David Spade - Griffin, Steve Buscemi - Wayne, Keegan-Michael Key – mumia Murray, Molly Shannon - Wanda, Fran Drescher – Eunice şi Mel Brooks în rolul lui Vlad, tatăl lui Drac. “Cred că toţi actorii au considerat munca lor ca fiind o adevărată vacanţă,” susţine Tartakovsky. “Ei îşi asumă aceste identităţi pentru o vreme şi se distrează copios până la momentul când se întorc în lumea reală. E o nebunie să te afli împreună cu ei în studioul de sunet!”
La grupul anterior s-au alăturat Kathryn Hahn în rolul Erickăi, care e căpitanul vasului şi Jim Gaffigan în rolul lui Abraham Van Helsing – străbunicul Erickăi. “Ei chiar cred în vânătoarea de monştri,” afirmă Murdocca. “Ericka îşi vede personajul ca urmându-şi destinul. Dar tocmai aceasta este ciudăţenia – noi nu ştim niciodată ce ne rezervă destinul.” Distribuţia este completată de Chrissy Teigen în rolul lui Crystal, o femeie invizibilă; Jamie Camil în rolul La Chupacabra, Chris Parnell în rolul lui Stan, omul peşte… Chiar şi regizorul Genndy Tartakovsky s-a raliat distracţiei interpretându-i la microfon pe Blobby şi Blobby Baby, iar producătoarea Michelle Murdocca a interpretat câteva roluri episodice, cum ar fi cel al asistentei lui Drac, care preia mesajele telefonice.

DESCRIEREA PERSONAJELOR

DRAC (Adam Sandler)
Viaţa lui pare perfectă. El îşi are familia aproape, iar hotelul este mai ocupat ca niciodată. Singurul lucru de care are nevoie este o vacanţă!  Abia aşteaptă să-şi petreacă timpul împreună cu Mavis, Dennis şi restul familiei, în prima croazieră organizată pentru monştri.  Dar Drac habar nu are că această croazieră este o cursă întinsă de Ericka pentru a-i distruge pe monştrii!!  Va putea oare Drac să detecteze cursa care li se întinde, sau va fi sustras de dragostea subită pe care a întâlnit-o în mod neaşteptat în largul mării?
“Drac nu vrea să iasă din zona sa de confort,” afirmă Murdocca. “El e preocupat de administrarea hotelului, care e un succes şi unde lucrează întreaga lui familie. Dar el scapă ceva din vedere . Toţi oaspeţii lui au parteneri, iar el a început să se simtă cam singur.”
Aşa încât atunci când Mavis îi propune să meargă în croazieră cu familia, Drac nu-şi dă seama de aceste sentimente. “Să se îndrăgostească ar fi ultimul lucru posibil,” afirmă Tartakovsky. “Iar atunci când simte fiorul dragostei, el, ca şi noi toţi, parcă are ochelari de cal - nu-si mai dă seama că Ericka ar putea fi sfârşitul tuturor!”

MAVIS (Selena Gomez)
Veşnic calmă şi optimistă, Mavis e în stare de orice.  Ea se achită cu uşurinţă de toate sarcinile ce-i revin: e manager adjunct la Hotel Transylvania, e soţie, mamă şi fiică în acelaşi timp!  Ce şi-ar mai dori?  Să aibă mai mult timp pentru familie.  Această croazieră este exact ce îşi dorea!  Abia aşteaptă să se simtă bine cu familia - Johnny, Dennis şi bineînţeles, tata Drac.
“Îmi place să-i fac pe oameni să râdă – e cel mai grozav sentiment din lume,” spune Selena Gomez, care reia rolul lui Mavis. “E minunat să te simţi ca în familie, iar surprizele curg râu: shuffleboard, scuba diving, vulcani subacvatici, bronz la lumina Lunii, pe plajă – şi n-ar fi vacanţă dacă n-ar exista măcar un strop de aventură.”

JOHNNY (Andy Samberg)
Omul Johnny, care e întotdeauna blând şi calm, este stârnit de festivalul de muzică de pe vasul de croazieră. El nu-şi dă seama, dar viaţa monştrilor de pe vas va depinde de abilităţile sale de disc-jokey pentru muzica de la mijlocul anilor ’90.“Johnny nu evoluează prea mult,” recunoaşte Tartakovsky, “dar are profunzime. De asemenea el e vesel şi are darul de a insufla optimism în faţa vieţii.”

FRANK (Kevin James)
Frank, cel mai bun prieten al lui Drac, are capul pe umeri—în majoritatea timpului. El ar vrea să-i poată da sfaturi lui Drac în legătură cu întâlnirile amoroase, dar el însuşi nu a fost la niciuna. El şi soţia sa, Eunice, au fost pur şi simplu făcuţi unul pentru altul.
Frank este unchiul iubitor al familiei,” susţine Tartakovsky. “El e întotdeauna dornic să ajute. Uneori el poate fi un înţelept, dar dacă Drac s-ar afla într-un impas, el ar fi primul care i-ar sări în ajutor.”

GRIFFIN (David Spade)
Griffin, omul invizibil, nu ezită să-i dea lui Drac sfaturi cu privire la întâlnirea cu iubita, deşi sfaturile lui sunt absolut groaznice.  Este un mister total cum a reuşit s-o cucerească pe iubita sa, deşi aşa s-a întâmplat în realitate! 
“Griffin are întotdeauna câte o poantă potrivită,” explică Tartakovsky. “Iar atunci când călătoreşte incognito – toţi monştrii fac asta din când în când – el poate să dispară într-un moment.”

WAYNE (Steve Buscemi)
Vârcolacul Wayne şi nevasta sa, Wanda au o nouă tranşă de pui, iar aceste gheme de puf le dau de furcă până peste cap. Când află că la bordul vasului de croazieră se află un club pentru copii, Wayne plânge de bucurie, iar cuplul decide să recupereze într-o noapte tot ce au pierdut în ultimii zece ani.
“Wayne şi Wanda au mult mai mulţi pui ca înainte, ceea ce e greu de crezut,” spune Murdocca. “El e copleşit de numărul puilor – iar ultimul lucru pe care şi l-ar dori ar fi să plece într-o croazieră cu puii după el. Dar în momentul în care Wayne face cunoştinţă cu cea mai frumoasă expresie din engleză: kids’ club (clubul copiilor), optica lui se schimbă.”

MURRAY (Keegan-Michael Key)
Murray, mumia, este nerăbdător să se înfăşoare în alge marine!  Dar programarea sa la spa va trebui să mai aştepte, pentru că el află că prietenii săi sunt ameninţaţi de un mare pericol.

WANDA (Molly Shannon)
Dacă e cineva mai epuizat decât vârcolacul Wayne, acesta trebuie să fie soţia sa Wanda. E mama a 70 de pui, e bună, maternă şi dulce, dar dacă judecăm drept, ar avea şi ea dreptul la o vacanţă! 

EUNICE (Fran Drescher)
Iubita soţie a lui Frank, Eunice, este critică şi aproape arogantă, dar îndărătul acestei faţade ea îl iubeşte sincer pe Frank.
Fran Drescher reia rolul lui Eunice în acest al treilea episod. “Acum câţiva ani Adam a venit la mine şi mi-a spus că e un fan al serialului meu, ‘The Nanny,’ dar ceea ce m-a convins a fost când a afirmat că eu îi aduc aminte de soacra lui,” relatează Drescher. “Cine ar putea rezista la aşa ceva? Aşadar am acceptat cu bucurie invitaţia de a face parte din acest film.”
“Eunice poate fi cam critică şi ţi le spune verde în faţă, dar dragostea ei pentru Frank e autentică,” continuă Drescher. “Pur şi simplu îmi place de ea. E plăcut să joci un rol atât de extrovert, care devoalează foarte repede felul cum gândeşte. Îmi place firea ei puternică, energică şi ireverenţioasă. Iar ea e întotdeauna drăguţă şi pusă la punct –cred că semăn cu ea.”

ERICKA (Kathryn Hahn)
Ericka este căpitanul vasului. Ea e isteaţă, aventuroasă şi în plus deţine un secret care ar putea să arunce în aer croaziera asta.  Ea conduce acest “hotel plutitor” şi se războieşte cu Drac.
“Ericka este foarte şarmantă, plăcută şi are o tunsoare adorabilă, dar ceea ce nu ştim încă despre ea este faptul că ea e de fapt Ericka Van Helsing, vlăstarul familiei care îl vânează pe Dracula de generaţii întregi” explică Hahn. “Ambiţioasa Ericka plănuieşte să fie primul Van Helsing care să reuşească ceea ce alţii n-au putut face.”
“Mi-am dorit întotdeauna să joc un rol negativ,” continuă Hahn. “Mi-au plăcut toate filmele din seria Hotel Transylvania – le-am văzut de mai multe ori împreună cu copiii mei – aşa încât am acceptat cu încântare să joc acest personaj. Grupul acesta de monştri este realmente legat de sentimente puternice de dragoste.”
“Kathryn Hahn este un glob energetic – e plină de viaţă,” susţine Tartakovsky. “La început ne întrebam dacă o să găsim pe cineva care să-i poată ţine piept lui Adam – Dracula are o personalitate uriaşă – dar Kathryn chiar îl întrece.” “E uimitor câte i-a cerut Genndy lui Kathryn să facă în filmul ăsta – ea e şi personajul ticălos care ne pune familia în pericol, dar e şi iubita lui Drac, pe care cu toţii l-am vrea fericit,” afirmă Murdocca. “Kathryn le face pe toate: ea poate să fie sentimentală şi în acelaşi timp să provoace haos. E incredibil de simpatică şi-l completează perfect pe Drac.”

VAN HELSING (Jim Gaffigan)
Abraham Van Helsing— profesor, inventator şi vânător de vampiri— este rivalul declarat al lui Drac. Fiind umilit de către Drac în trecut, el a jurat că se va răzbuna, chiar dacă asta i-ar lua 100 de ani. Din fericire el a găsit secretul nemuririi!
“Van Helsing este un personaj legendar,” susţine Gaffigan. “El este cel mai renumit vânător de monştri şi vampire din toate timpurile. Mi-a plăcut să fac din el cel mai redutabil oponent al lui Dracula – iar când am auzit că e şi foarte arătos, mi s-a părut normal să-l interpretez eu,” râde Gaffigan.
“Jim este unul dintre actorii mei favoriţi de stand-up comedy,” explică Tartakovsky. “Întotdeauna mi-am dorit să-l distribui într-un film, iar când a apărut rolul ăsta mi s-a părut perfect pentru el. Îl vedem în tinereţe, când este un vânător puternic şi viril, iar apoi, mai târziu, când… nu mai este. El a îmbătrânit, dar nu a renunţat la furie.”

VLAD (Mel Brooks)
Cel mai în vârstă vampir de şcoală veche se întoarce în peştera sa pentru a-şi lua slipul şi crema de protecţie!  Tatăl lui Drac e bătrân, dar ştie să poarte un costum de baie!
“Vlad se simte bine în propria piele,” susţine Murdocca. “Poate îi mai iese câte ceva din costumul acela, dar lui nu-i pasă.”
DENNIS (Asher Blinkoff)
Dennis, copilul de 5 ani al lui Mavis şi Johnny, are o păpuşă favorită la care ţine tare mult — este vorba de un adevărat pui de elefant pe nume Tinkles.  Dennis nu poate suporta gândul să-şi lase favoritul acasă, aşa încât îl strecoară pe răutăciosul Tinkles pe vasul de croazieră, deghizându-l pe uriaşul câine într-unul dintre pasagerii de la bord!  Cât timp va reuşi Dennis să ţină secretă identitatea lui?   

BLOBBY (Genndy Tartakovsky)
Acest monstru diform vrea să se distreze tot timpul!  Se joacă de-a v-aţi ascunselea aşa că vom putea descoperi adesea câte un obiect sau două, ascunse în corpul său gelatinos.

WINNIE (Sadie Sandler)
Ea este unul dintre puii numeroşi ai lui Wayne şi Wanda.  Este agitată şi incontrolabilă, oricând gata de o aventură negativă.  Ea e destul de vizibil îndrăgostită de Dennis.

CRYSTAL (Chrissy Teigen)
Crystal, femeia invizibilă, se potriveşte perfect cu Griffin. (Iar când el spune că e îndrăgostit nu numai de frumuseţea ei, vei şti că spune adevărul.)
“Îmi place relaţia dintre Crystal şi Griffin,” spune Teigen. “Ştii că dragostea lor nu se bazează numai pe elemente trupeşti, pentru că ei nu au trup.”

KRAKEN (Joe Jonas)
Kraken este fiara gigantică care-l primeşte pe Drac şi pe prietenii săi în oraşul dispărut Atlantis, un fel de versiune monstruoasă a Las Vegasului. Deşi poate părea ameninţător, el este plin de şarm şi ştie să cânte – îi place să fredoneze mai tot timpul!
Kraken arată dur, dar în străfunduri, el are o inimă de artist, aşa că e cel mai potrivit să-i întâmpine pe monştri în Atlantis. “Are un talent înnăscut pentru muzică” susţine Joe Jonas. “Înregistrarea cântecului a fost extrem de distractivă.”
Iar atunci când a avut nevoie de o orchestră mare, Jonas a ştiut la cine să apeleze. “M-am adresat prietenului meu, David Foster, care lucra la ora aceea cu Michael Bublé,” explică Jonas. După un răstimp scurt, el a primit un telefon. Foster şi Bublé scriseseră deja cântecul, într-un moment de inspiraţie, având în minte chiar vocea lui Jonas.

PRODUCŢIA
Hotel Transylvania 3 reprezintă un nou pas înainte din punctul de vedere al monştrilor şi al animatorilor, având cea mai mare cantitate de aventură. “Acest film este mult mai mare decât primele – pe care le eclipsează atât ca anvergură cât şi ca temă,” spune Tartakovsky. “Apar locuri noi, ajungem până când şi în Triunghiul Bermudelor, în Atlantis, vedem un vulcan subacvatic –acestea sunt locurile grozave pe care monştrii le pot vizita pentru a face o pauză. E un adevărat spectacol.”
Desigur, mai vedem şi lucruri cunoscute. “E plăcut să arătăm şi ceea ce este dincolo de hotel, dar pentru că hotelul este pe apă, vom vedea şi toate trucurile care se pt face la bordul unui vapor,” zâmbeşte Tartakovsky.
În mod natural, cel de-al treilea film din franciza continuă în stilul de animaţie caracteristic lui Tartakovsky, pe care l-am văzut în primele două episoade. “Acest stil de animaţie al lui Genndy pur şi simplu încalcă legile fizicii,” susţine coordonatorul efectelor VFX, Michael Ford. “Aşadar, acum întrebarea e cum folosim sculele noastre pentru a le reintroduce aceste legi?”
Totul începe de la storyboards. În timp ce alţii angajează un artist care să deseneze cadrele de bază ale filmului, Tartakovsky desenează tot filmul singur (în mare), iar artistul completează pe deasupra sketch-urile lui. “Am lucrat pentru mulţi regizori, şi pot să spun că nu e niciunul ca Genndy,” susţine scenograful Scott Wills. “El vede filmul cu ochii minţii şi ştie de la început ceea ce vrea să facă. Dacă vezi o bucată de film făcut din desenele lui, vei înţelege exact ceea ce vrea el să facă. Asta se explică prin faptul că Genndy provine din televiziune, unde storyboard-urile sunt trimise în străinătate pentru a fi animate; totul trebuie planificat cu grijă. Storyboard-urile lui sunt modelul de bază pentru că el ştie exact ceea ce vrea să facă. Totul e foarte clar, iar el ştie ce vrea.”
Tartakovsky se ocupă pentru prima dată de scenariul filmului, împărţind această sarcină cu Michael McCullers. “O mare parte din ideile lui Genndy formează osatura acestui film,” susţine coordonatorul animaţiei, Alan Hawkins. “În filmele anterioare, trebuia să acomodăm scenariul, folosind multe dialoguri, pentru a face loc ideilor lui Genndy. În acest film, avem mult mai puţin dialog, iar o proporţie mai mare din film depinde de imagine/elementul vizual. Există o serie întreagă de locuri şi modalităţi care te ajută să duci pe o treaptă superioară efectele vizuale – cum ar fi vulcanul subacvatic, sau dansul printre mine.”
Un exemplu elocvent ar fi secvenţa din avionul Gremlin Air. Pentru a se se îndrepta spre locaţia surpriză, familia zboară cu un avion special pentru monştri – administrat şi condus de gremlini. Este vorba de un fost bombardier, care a fost modernizat de nenumărate ori, iar secvenţa îi dă posibilitatea lui Tartakovsky să folosească un număr sporit de gaguri. “Aici a fost nevoie de o mare atenţie pentru detalii,” spune Ford. “Dacă te uiţi atent vei observa ca până şi scaunele sunt cârpite cu bandă adezivă pe la încheieturi, au diverse tapiserii, de diverse culori. Totul e improvizat, pe jos sunt puse placaje care au pe ele sârme si cabluri şi care se mişcă atunci când calci pe ele. Vroiam ca totul să pară real pentru un film de animaţie – sunt o mulţime de detalii care să le facă să pară reale, nu chiar ca în realitate, ci reale pentru lumea din Hotel Transylvania.”
Pentru animatori, vulcanul de pe fundul mării a reprezentat o reală provocare – la început, chiar intimidantă. “Când Genndy ne-a spus despre el, s-a lăsat o tăcere de se auzea musca,” râde Ford.
Problema era cum să amenajăm o locaţie care să se potrivească cu lumea din Hotel Transylvania. “Filmul are o imagine viu colorată, deci nici vulcanul nu putea fi gri şi înfricoşător. Dar vulcanii subacvatici sun chiar întunecaţi şi înfricoşători,” susţine Wills. “Am început să-l pictez fără să am nici cea mai mică idee în legătură cu felul cum ar trebui să arate. Primul lucru care mi-a venit în cap a fost că l-aş putea face roşu şi luminat din interior, ca să fie drăguţ şi strălucitor.” Ford şi echipa lui urmau să decoreze totul cu corali şi să adauge detaliile care să-i dea locaţiei mai multă veridicitate.
Şi Triunghiul Bermudelor a reprezentat o locaţie la fel de solicitantă pentru realizatori. În ciuda faptului că a apărut puţin pe ecran, locaţia a fost greu de realizat din toate punctele de vedere, de la căderile uriaşe de apă şi până la grămada de vase eşuate, sub forma unui turn ridicol de înalt.
“Imaginile acestea sunt o glumă în sine: Triunghiul Bermudelor este un triunghi în ocean unde cascade de câte trei sute de metri îşi prăbuşesc apa în abisul cel mai adânc” afirmă Ford. “Dar cum poţi să creezi o cascadă imens de înaltă care să-şi verse apele într-o văgăună de pe fundul oceanului? Cum poate arăta aşa ceva? Nimeni nu ştie asta.”
Şi mai sunt şi vasele scufundate. “În primul rând trebuia să construim toate vasele pe care apoi urma să le distrugem,” continuă Ford. “Aveam nevoie de o structură mare şi veche, pe care s-o filmăm din mai multe unghiuri. Toate echipele au trebuit să participe la crearea ei ,folosind toate trucurile posibile pentru a crea o structură mare şi unică, dar totodată comică.”
Punctul culminant al filmului se referă la viziunea lui Tartakovsky despre oraşul dispărut, Atlantis – un monolit uriaş care se ridică din mare, protejat fiind de un kraken fioros.

Încă o dată, animatorii au încercat să dea locaţiei complexitatea şi detaliile necesare pentru a o face veridică. “În mod evident ea vine din mare, deci aceasta va fi tema cazinoului,” spune Ford. “Cazinoul este un acvariu din sticlă, care va fi înconjurat de peşti şi balene care înoată pe lângă el. Tavanul, pereţii şi podelele sunt toate din sticlă, iar noi am adăugat elemente caracteristice pentru un cazinou: mese pentru jocurile de noroc, automate de jocuri etc. Pentru toate automatele am realizat grafica de mişcare proprie – care e declanşată când tragi de maneta automatului. Iar acolo se aflau o mulţime de automate, fiecare cu grafica lui. În final a trebuit să populăm acest mediu cu monştri. A fost un decor foarte complex.”
Complexitatea era dată şi de faptul că toate aceste decoruri , vasul de croazieră, vulcanul, Atlantis, totul se afla pe apă. “Stilul lui Genndy nu se potriveşte neapărat cu apa,” spune Ford, “dar fiecare locaţie are o componentă de simulare a mediului marin. De exemplu, vasul e pe mare, dar el are la bordul său o piscină, unde se desfăşoară un meci de polo.”
Efectul creat de kraken în apă a fost la fel de dificil ca şi realizarea uriaşului animal în sine. “Pare ciudat ceea ce spun, dar dacă lucrurile sunt prea mari pe computer, ele încep să se spargă şi să se dezintegreze,” spune Hawkins. Softul de simulare pur şi simplu nu funcţionează la extreme.
Soluţia, după cum spune Ford, era să te uiţi la imagini ale mişcării apei pentru a vedea cum se comportă. “Ne-am uitat cum se izbesc valurile de mal, la bărcile care sunt luate de curenţi, la tentaculele care lovesc apa. În toate situaţiile acestea, se creează vapori – apa are tendinţa de a deveni spumoasă, şi asta nu doar la suprafaţă. Atunci am hotărât să creăm un strat de spumă albă la suprafaţă,” relatează el.
De acolo, continuă Ford, ei puteau “descoperi noi modalităţi de a imita apa. Puteam să ne jucăm cu timpul, să încetinim viteza cu care un tentacul loveşte apa, astfel încât să nu se creeze un val prea mare. Am făcut mai multe simulări, una când tentaculul loveşte apa, una când se mişcă sub apă, ş.a.m.d. Apoi le-am combinat fie total fie numai anumite crâmpeie, pentru a crea ceea ce vroia să obţină Genndy.”
Având locaţiile proiectate, Hawkins putea să-şi pună echipa la treabă pentru a crea personajele. În Hotel Transylvania 3, sunt două noi personaje principale: căpitanul vasului, Ericka, şi străbunicul ei, legendarul vânător de monştri, Abraham Van Helsing.
“Genndy ca venit cu o imagine despre Ericka formată încă de la început,” spune Hawkins. “Când e blândă – înainte de a-şi da arama pe faţă – ea e dulce, iar dialogul ei sună foarte plăcut, aşa încât am realizat o animaţie cât se poate de delicată. Când o cunoaştem pentru prima dată pe vapor, observăm că este oarecum înafara stilului filmelor de până acum. Dar când se preschimbă într-o fiinţă rea, ea devine mai abruptă, iar trăsăturile ei mai ascuţite. Pentru Genndy era important să creeze un personaj care să fie din categoria lui Dracula, nu numai emoţional, ci şi fizic. Dracula este un personaj care e în stare de orice, iar Ericka trebuia prezentată la fel. ”
Dacă Dracula şi Ericka sunt cele mai exagerate personaje din punct de vedere al animaţiei, Van Helsing este probabil cel mai exagerat din punct de vedere al design-ului. “ Craig Kellman este unul dintre designerii cei mai buni de personaje din cinematografie. El creează nişte personaje extravagante şi revoltătoare – iar Genndy, care a devenit campionul său, nu le diluează de loc, pentru că aşa îi plac, şi mai ales nu l-ar dilua pe Van Helsing. E interesant să vezi ce a creat Craig pentru reprezentarea acestui personaj pe marele ecran.”
“Trupul lui este o maşinărie, aşa că ne-a scutit de o mulţime de timp, fiindcă nu a trebuit să-i îndulcim de loc rigiditatea,” spune Hawkins. “Toată preocuparea animaţiei s-a concentrat pe faţa şi mâinile lui. Maxilarele lui au necesitat ceva mai multă muncă pentru situaţiile în care trebuia să chicotească sau să închidă gura. Am încercat să-l facem destul de amuzant şi doar un pic grosier – el este totuşi personajul negativ, dar un personaj de care poţi să şi râzi.”
Şi celelalte personaje suferă schimbări, fie numai şi pentru faptul că trebuie să-şi schimbe ţinuta din timpul vacanţei. “Unele articole vestimentare au uşurat sarcina animatorilor, iar altele au îngreunat-o,” apreciază Hawkins. “Dracula, de exemplu, are şortul lui şi cămaşa havaiană, ceea ce a fost mai uşor pentru noi, pentru că una dintre cele mai mari provocări ale sale era capa, care era aproape un personaj în sine. Mavis a fost mai dificil de animat în rochia ei de plajă, decât în celelalte toalete ale sale. A trebuit să lucrăm îndeaproape cu departamentul de simulare pentru a ne asigura că structura de dedesubt îi face hainele să stea mai relaxate, prezentându-i mai apetisant formele.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct