FILME 2018

Se vor instala cookie-uri de către Youtube, doar dacă vizionezi fișierele video.

VENOM

VENOM

Stacks Image 486
VENOM
VENOM Created with Sketch.

DIN 5 OCTOMBRIE 2018 ÎN CINEMATOGRAFE

Unul din cele mai complexe și enigmatice personaje din universul Marvel intră în scenă ca Eddie Brock (Tom Hardy), devenind gazdă pentru simbiotul extraterestru Venom. Ca jurnalist, Eddie a încercat mulți ani să-l demaște pe faimosul om de știință al Life Foundation, Carlton Drake (Riz Ahmed) – o obsesie care i-a ruinat cariera și relația cu prietena sa, Anne (Michelle Williams). Atunci când unul din experimentele lui Drake – extraterestrul Venom – se contopește cu corpul lui Eddie, acesta a căpătat brusc noi superputeri incredibile, și șansa de a face aproape tot ceea ce dorește. Pervers, întunecat, imprevizibil și alimentat de furie, Venom îl lasă pe Eddie să se lupte pentru a controla abilitățile periculoase care-i dau putere și-l intoxică în același timp. Pe măsură ce Eddie și Venom au nevoie unul de celălalt pentru a obține ceea ce vor, ei devin din ce în ce mai interconectați – unde se termină Eddie și unde începe Venom?
Columbia Pictures prezintă în asociere cu Marvel, o producție Avi Arad / Matt Tolmach / Pascal Pictures, Venom, avându-i în distribuție pe Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze și Reid Scott. Regia este asigurată de Ruben Fleischer, producția de Avi Arad, Matt Tolmach și Amy Pascal, după un scenariu de Jeff Pinkner & Scott Rosenberg și Kelly Marcel. După o poveste de Jeff Pinkner & Scott Rosenberg. Creat de Marvel Comics. Producătorii executivi sunt David Householter, Stan Lee, Kelly Marcel și Tom Hardy. Directorul de Imagine este Matthew Libatique, ASC. Scenograful este Oliver Scholl. Montajul de Maryann Brandon, ACE și Alan Baumgarten, ACE. Coordonatorul Efectelor Vizuale este Paul Franklin. Creatorul costumelor este Kelli Jones. Muzica de Ludwig Göransson.

NOI… SUNTEM… VENOM!
Cu toții avem ceva în noi care se declanșează doar cu furie. Cineva (sau ceva) se declanșează, și atunci nu te-ai simți bine să-l eliberezi? Cât de satisfăcător ar fi să-i cureți capul unui idiot? Cât de amuzant ar fi să-i arăți lumii ce stă la pândă în interiorul tău?
Pentru Eddie Brock, acel monstru – Venom – este pe punctul de a se dezlănțui – și partea întunecată a personalității sale va ieși la suprafață la propriu.
Există un motiv pentru care Venom este unul din cele mai populare personaje din istoria Marvel. Este periculos, înfricoșător, imprevizibil, spiritul său întunecat este egalat numai de predilecția pentru violență … și totul este ambalat într-un fizic cu ochi uriași, albi, cu o gură plină de dinți ascuțiți ca briciul, cu o limbă lungă și musculoasă.
Venom are la bază nu unul, ci doi antieroi într-un singur corp: Eddie, jucat de Tom Hardy – reporterul egoist, obsesiv, condus de dorința de a-i demasca pe cei puternici și corupți – și Venom, simbiotul extraterestru rătăcitor, cu superputeri incredibile, care se contopește cu Eddie. Împreună, sunt capabili de orice – o propunere cu adevărat terifiantă, având în vedere că Venom este alimentat de furie. Într-o relație de simbioză reală, se vor influența unul pe celălalt, pentru a face mai bine sau mai rău …
După spusele producătorului Matt Tolmach, ceva despre Eddie Brock, un reporter condus de ego pe un curent rău, și dualitatea oferită de Venom – puterea de a vedea potențialul fizic permanent al cuiva – s-au simțit relatabile ca un concept antierou. “Eddie Brock este la fel cu mulți dintre noi,” spune Tolmach. “Eddie era apărătorul nevinovatului care aștepta o minune. Dar din nefericire, a făcut-o în modul propriu. A folosit scurtături. Are ego și temperament. Este impetuous. Acest film este despre a fi o versiune mai bună a celui care a fost înainte, și singurul mod în care devine mai bun este întâlnindu-se cu Venom.”
Producătorul Avi Arad spune că Venom este complicat, dar întreținerea amestecului de tonuri i-a oferit șansa de a face un film care a răsturnat convențiile filmelor cu supereroi. “Eddie influențează partea bună a lui Venom. Venom devine ca și conștiința lui Eddie. El ia tipul bun și tipul rău pentru a se influența unul pe altul și a-i salva pe ceilalți.”
Atunci când regizorul Ruben Fleischer – care a avut o poveste de succes la Sony Pictures cu Zombieland – a preluat conducerea ca regizor al Venom, producătorii au știut că au pe cineva care deține controlul asupra modului în care cel mai extraordinar personaj Marvel ar putea face ca nimeni altul un film violent. Dar realizatorii filmului Venom au realizat de asemenea că ar fi nevoie de un actor talentat pentru a oscila între personalitățile lui Venom și Eddie Brock.
Au obținut mai mult decât au sperat atunci când controversatul actor Tom Hardy – omul din spatele unora din cele mai complicate personaje din filmul modern – a semnat contractul.
Fleischer îl vede pe Hardy ca om al momentului, un actor al timpurilor sale. Fleischer spune, “Tom este permanent un actor mare, atât de inerent talentat și captivant în film. Este un star de cinema real și acum este în prim-plan, cu motoarele la maxim, și aducând atât de mult fiecărei priviri, fiecărui moment, fiecărui detaliu, fiecărui cuvânt.”
Fleischer continuă, “Este chiar inspirat. Și cred că fiecare din echipă este deplin angajat în modul în care el a ales să-l joace pe Eddie Brock. Și în plus față de toate astea, Tom este vesel, și este exact ceea ce avem nevoie pentru a-l aduce pe Venom la viață pentru public.”
Hardy spune că ideea de simbioză – nevoia unuia de celălalt pentru a supraviețui – este încorporată în caracterele lui Eddie și Venom. “Niciunul din ei nu se descurcă fără celălalt, iar filmul este despre modul în care se găsesc și negociază cum vor exista împreună,” spune Hardy. “Ei scot în evicență ce este foarte bun și foarte rău în fiecare din ei.” “Nu există eroi în acest film,” continuă Hardy. “Este plin de personaje care sunt întunecate, perverse și neliniștite. Eddie nu-și descoperă puterile pentru ca apoi să ducă o viață eroică – este complicat. După mine, această viziune este mai interesantă.”
Începuturile filmului Venom sunt de genul la care visează fiecare creator de jocuri video: introducerea rapidă care prezintă propria viață expansivă, emoționând fanii la fiecare pas. De la prima apariție cu douăzeci și cinci de ani în urmă în volumul de benzi desenate #300, The Amazing Spider-Man, personajul Venom a devenit unul din cele mai intrigante și interesante pentru cititorii dedicați ai Marvel.
Inițial, Venom a fost creat pentru cărțile de benzi desenate Spider-Man ca un tip de adversar terifiant de care cititorii s-ar teme, dar s-a întâmplat invers. Fanii s-au îndrăgostit de acest antierou sincer și neobișnuit: dinți enormi, mentalitate neîndurătoare și toate celelalte. Oamenii au fost prinși între aspectul șocant, originile bizare și temele întunecate/luminoase și au apărut fanii, conducând propria serie de eponime și devenind unul din cele mai populare personaje din istoria Marvel. Acum, personajul vine pe marele ecran în propriul său film.
Pentru a juca dualitatea lui Venom – un ticălos până la antierou, răul față în față cu monstrul – în rolul șefului Life Foundation, Carlton Drake, producătorii Venom au căutat un actor care să poată aduce atât eleganță cât și nerv.
Ei și-au găsit răufăcătorul imoral, dar sofisticat, în persoana actorului britanic câștigător al Globului de Aur, rapper și activist, Riz Ahmed. La prima vedere, Carlton Drake pare a fi om de știință, filantrop și inventator, care și-a dezvoltat Life Foundation pentru binele omenirii. Oricum, realitatea este că acest vizionar cu vorbă dulce nu este nimic mai mult decât un criminal complicat care începe să creadă propriile minciuni, cu prețul vărsării sângelui celorlalți.
Fleischer spune, “Mult timp am fost un mare fan al lui Riz și mi-am dorit mult să lucrez cu el. Este unul din cei mai interesanți actori. L-am avut pe Hardy, și cred că Riz se potrivește cu el. Și așa am fost foarte încântat să-l selectez pentru rolul băiatului rău din acest film, Carlton Drake. Este un fel de geniu malefic, care în filmul nostru a fost dezamăgit de concluzia viitoare a lumii.”
Actorul însuși vede în Carlton Drake un mod de a explora fascinația lumii noastre actuale pentru vizionarii cu gândire măreață, bine finanțați. “Carlton Drake este un om care privește la realitatea vieții de pe pământ și la ceea ce societatea umană a făcut pe planetă,” spune Ahmed, “și noi trebuie să găsim cumva un viitor în acest haos. Și pentru el, viitorul implică explorarea spațiului. Implică încercarea de a explora tehnologia și formele de viață extraterestre astfel încât oamenii să poată găsi condiții de viață în spațiu. Și, așa cum știți, acest lucru este ceva speculat de antreprenorii din lumea reală.”
La fel de importantă ca selectarea actorilor potriviți pentru personificarea figurilor antitetice ale poveștii a fost găsirea femeii ideale pentru a juca rolul fostei prietene a lui Eddie, avocata Anne Weying, care este în multe moduri forța mobilizatoare din centrul poveștii. Din fericire, au putut s-o angajeze pe actrița Michelle Williams, câștigătoare a mai multor premii, pentru a o juca pe Anne, care la începutul poveștii vrea s-o rupă cu Eddie din cauza practicilor lui neortodoxe.
Așa cum explică Williams, “Deși îl iubește, nu poate fi de acord cu comportamentul teribil al acestuia. Dar dragostea n-a dispărut de fapt și acest lucru este ceea ce-i leagă în film.”
În ceea ce privește lucrul cu Tom Hardy, Williams a fost încântată de această oportunitate și provocată de ceea ce presupunea. Williams spune, “Nu există nimic ce Tom să nu poată face. Este extrem de talentat, dar este atât de palpitant să lucrezi cu el deoarece poate să facă treceri bruște ilogice. Poate să facă treceri care te plasează într-un loc total diferit în scenă, pe care nu ți le-ai fi imaginat niciodată în mod logic. Este atât de amuzant și eliberator. Nu știi exact unde vei merge atunci când vii la muncă, și acest lucru este incitant.”
Anne nu este singura forță feminină din film. Jenny Slate a fost selectată ca Dora Skirth, un om de știință de la Life Foundation a lui Carlton Drake, și în final informatorul despre practicile inumane care se desfășoară în laborator.
Jucând-o pe Dora, Jenny Slate evocă o parte care este scrisă pentru a luată în considerare. “Îmi place la Dora că nu este o mimoză, și nici nu este neajutorată,” spune Slate. “Ea deține informațiile. Ea are accesul. Și are nevoie de Eddie pentru că este jurnalist. Dar este un fel diferit de dinamica obișnuită, existentă de multe ori, când o femeie îi cere unui bărbat s-o ajute. De fapt, Dora este cea care deține controlul.”
Întregind distribuția puternică a filmului Venom, Reid Scott apare ca noul prieten al Annei, Dr. Dan, atât de perfect tot timpul, care o informează imediat pe Anne despre suspiciunile lui în legătură cu fostul ei prieten, iar Scott Haze joacă rolul lui Roland Treece, șeful securității de la Life Foundation, un om care nu se va opri de la nimic pentru a-l aduce pe Eddie sub controlul lui Carlton Drake.

CREATORII DE EFECTE VIZUALE AU PROFITAT DE ȘANSĂ
Captivant, periculos, enorm și supărător, Venom este diferit de orice alt personaj din benzile desenate. Când i-au dat viață personajului, au știut că obținerea unei înfățișări adecvate va fi foarte importantă pentru mulți fani. Dinții trebuiau să fie ascuțiți, ochii amenințători, iar limba … trebuia să fie mai mult decât înfricoșătoare.
Într-adevăr, Venom este un personaj principal neobișnuit, deoarece este o combinație de om și extraterestru, realizat printr-un mix similar al actorului foarte real și talentat, Tom Hardy, și al departamentului de Efecte Vizuale, la fel de real și talentat, dar prin intermediul computerului. Realizat complet, Venom este în întregime CG pe ecran, astfel că Paul Franklin, câștigător de două ori al premiului Oscar® și Coordonator VFX, a creat un Venom care este suficient de visceral pentru a uimi audiența și suficient de extraordinar pentru a-i obține sprijinul. Jocul lui Tom Hardy a condus echipa către creerea eroului digital final.
Discuțiile preliminare dintre Franklin și regizorul Ruben Fleischer au avut ca scop final faptul ca mișcările lui Venom să nu fie interpretate ca fiind ale unui om. Franklin spune, “Venom este atât de diferit de orice alt personaj pe care l-am văzut înainte. Seamănă întrucâtva cu un om, dar poate să facă mult mai multe. Își poate întinde tentaculele. Își poate schimba forma corpului. Își poate lua pedepse uimitoare și bătăi de la adversarii săi. Este aproape indestructibil, deși nu suficient. Există totuși un dram de vulnerabilitate. Și are acea calitate interesantă că uneori este aproape lichid.”
A trebuit ca Franklin nu numai să-l creeze pe Venom în întregime, ci și să creeze aspectul și mișcările unui simbiot. “Un simbiot poate să se infiltreze prin porii pielii cuiva, poate fi absorbit de corp, poate pătrunde prin haine,” explică Franklin. “La început, când întâlnim simbiotul negru, el arată ca un nămol negru amorf, dar apoi, când fuzionează cu Eddie, formează o piele peste corpul lui Eddie, în final fiind Venom, o creatură inteligentă cu extraordinari ochi albi, aproape ca desenele de pe o balenă ucigașă.”
Departamentul VFX a trebuit să lucreze din greu la montaj pentru ca Venom să poată lua formă lichidă, să se transforme în lujere, plase și foi și să-și scoată tentacule din corp – acestea au fost unele din cele mai complicate sarcini din întreaga lucrare. Franklin spune, “Efectiv, își poate schimba forma continuu și dinamic în timp ce luptă, și atunci când luptă cu Riot, care poate face ceva similar, dar într-un mod mai extraordinar. Acest personaj are muchii foarte tăioase, ca lama. Toate aceste lucruri au fost o provocare considerabilă pentru animarea personajului și de asemenea pentru animația efectelor vizuale.”
Amprenta gurii lui Venom, cu dinți cu zigzaguri, va avea o falcă ce se deschide complet la 180 de grade, dezvăluind o limbă extraordinar de lungă și mobilă, o caracteristică marcantă a personajului. Franklin spune, “Este cam pe muchie, deoarece Venom este atât erou cât și antierou. Prin urmare, nu suntem niciodată foarte siguri despre ce gândește sau ce este pe cale să facă. În final, există un fel de întrepătrundere a lui Jekyll și Hyde în acest personaj, prin care acest lucru îl ia în posesie pe Eddie, adesea chiar împotriva voinței lui. Dar mai târziu, pe măsură ce povestea progresează, așa cum știți, ajung în armonie unul cu celălalt.”
La punerea în scenă în timpul producției, echipa VFX a avut pe cineva care, stând în picioare, avea înălțimea de 6’7”, care apoi a fost făcut chiar mai înalt, cu o cască pe care a fost plasată o sferă de referință VFX. Această minge de referință VFX este locul spre care trebuiau să privească actorii atunci când interacționau cu Venom, deoarece el reflecta poziția ochilor creaturii cu înălțimea de șapte picioare și jumătate.
Franklin spune, “Acesta este un mod de lucru grozav, deoarece știm care este volumul fizic pe care trebuie să-l ocupe Venom în cadru. Și astfel oricine altcineva din decor, camera, ceilalți actori, decorul însuși, respectă acest volum. Și apoi, când venim să punem versiunea digitală a lui Venom în cadru, aceasta se potrivește la fix.”
Franklin s-a bucurat de provocarea de a crea o figură monumentală, atât de bogată în design și performanțe, fără a menționa efectul lui asupra publicului: “Venom este o propunere destul de înfricoșătoare cu dinții săi mari și cu felul în care arată. Uneori este aproape demonic, dar există un simț al umorului profund pe durata filmului, un filon profund de umor negru. Venom este un personaj într-adevăr spiritual, sarcastic, ce preia caracterul lui Eddie. Prin urmare cele două caractere, al lui Eddie și al lui Venom, se completează foarte mult unul cu celălalt pentru a face această creatură nouă pe care o vom vedea în acest film.”
În plus față de crearea lui Venom, echipa VFX a creat de asemenea un total de patru simbioți în film, inclusiv Riot. De asemenea un personaj CGI în întregime, Riot și Venom se pregătesc de luptă în cadrul palpitant al filmului – o luptă către final în decorul Gantry, care-i combină pe cei doi eroi principali ai producției luptându-se ca oameni și ca extratereștri digitali.
Franklin spune că a-l crea pe Riot nu a fost același lucru cu a-l crea pe Venom. “Din punct de vedere al designului, vrem să fie clar că creatura lui Riot este de aceeași specie,” spune Franklin, “și vine din același loc ca și Venom. Și totuși, în același timp, vrem să-l facem diferit în mod evident. Și de asemenea vrem să ne asigurăm că nu este doar o luptă între entități egale. Vrem să fie clar că Venom și Riot au abilități foarte diferite, capacități foarte diferite și să menținem interesul foarte mare atunci când luptă unul împotriva celuilalt. Veți încerca să înțelegeți cine va câștiga.”
Decorul Gantry, în care are loc lupta finală, glorioasă a filmului, a găsit actorii pe platforme din fire, cu performanțe fizice foarte mari. Cu toate că actorii au fost înconjurați de bluescreen, Gantry a fost construit practic cu o înclinare de 30 de grade, astfel încât actorii care ar interacționa cu ceva să cadă și să se rostogolească. Fleischer spune că este deosebit de entuziasmat de unele din marile momente ale luptei. “Sunt mai multe minute în care Drake și Eddie sunt prezentați în mijlocul întregului haos al luptei finale, și acest lucru este grozav!” Același format de bluescreen a fost urmat pentru scenele care-l implică pe Eddie, uneori condus de Venom și alteori nu, la Golden Gate Bridge și la Bay Bridge. Acestea au necesitat practic construirea parțială a pilonilor Golden Gate Bridge și Bay Bridge.
Pentru a ajuta la crearea dublelor digitale necesare pentru multe din secvențele luptei – atunci când manevrele au devenit neomenești chiar pentru cel mai experimentat cascador – a fost adusă o instalație de scanare 3D de la compania Captured Dimensions. Scanările 3D ale tuturor actorilor au fost captate de camere 130 DSLR, care se declanșează într-o fracțiune de secundă. Acestea găsesc toate punctele comune dintre imagini și crează o versiune 3D a lor de înaltă calitate. Astfel, orice actor poate fi creat în CGI și redat complet în 3D.
Franklin și echipa sa au lucrat din greu pentru a aduce la un realism absolut fiecare imagine VFX creată pentru Venom. O altă provocare pentru echipa de creație VFX a fost să creeze întregul exterior al clădirii Life Foundation, o clădire hexagonală prinsă în coasta Hawk Hill din Marin County, California de Nord, și cu vedere pe Golf. Pe distanța de dincolo de clădire se pot vedea Golden Gate Bridge și orașul San Francisco.
Franklin laudă arhitectura exterioară a Life Foundation ca fiind realizată de Designerul de Producție Oliver Scholl, cu detalii cum ar fi iarba care crește pe acoperiș și colectoarele de energie solară. Franklin spune, “Această clădire uimitoare cu aspect de stup, care replică din nou forma de hexagon văzută în interiorul Life Foundation, va include o bază de rachete care poate să lanseze o navetă spațială. Aceasta va fi creată digital, dar apoi se va integra fără cusur în peisajul actual.”
Pentru a prinde cât mai mult realism posibil, echipa VFX a lui Franklin a mers la Marin și a fotografiat tot mediul în detaliu. Au făcut relevee VFX astfel încât să poată să recreeze ternul și au făcut și fotografii din elicoptere. Stocarea tuturor imaginilor reale i-a permis echipei să reconstruiască totul și să aducă la viața reală fundalul bluescreen utilizat în timpul producției.
Atunci când producția a devenit post-producție, echipa VFX a plecat la sediul Double Negative din Londra, cu o parte din distribuția Venom lucrând de asemenea la DNEG în India. Această facilitate care a câștigat Oscar®-ul de trei ori a avut o echipă de peste 500 de oameni care au lucrat la Venom, la înălțimea post-producției sale, o creștere semnificativă de la echipa de douăzeci de persoane care a fost pe teren în timpul producției.

Aspectul și Imaginea
Aspectul lui Venom are un impact major asupra audienței, de la realitatea dură a lui Eddie la natura terifiantă a aspectului lui Venom, care a necesitat cooperarea strânsă dintre Ruben Fleischer și operatorul de imagine Matthew Libatique în legătură cu tipul de lume pe care au vrut s-o creeze în film.
Fleischer spune, “Matty a vorbit mult cu mine despre diverse filme în procesul de pregătire a aspectului pentru acest film, dar ne-am oprit la un film horror din anii 80 al lui John Carpenter – foarte inconsecvent dar frumos, și inspirat din casetele volumelor de benzi desenate. Și astfel, la fiecare oportunitate, am încercat să ne concentrăm în mod real pentru a-i da un aspect distinctiv.”
Pentru a obține acest ton, a fost necesară o colaborare strânsă între toți șefii departamentelor. Fleischer a reunit o echipă centrală compusă din Matthew Libatique, Designerul de Producție Oliver Scholl și Coordonatorul VFX Paul Franklin. Fleischer spune, “Există o colaborare într-adevăr organică între designerul nostru de producție Oliver și Matty pentru a putea să obțină un aspect atât de impresionant.”
Aparatul tehnic al producției a inclus cele mai bune instrumente disponibile, de la camera Alexa la utilizarea instalațiilor MoVi și Steadicam, și fotografierea realizată cu o dronă Gryphon Dynamics Heavy Lifter Drone X8. O echipă de trei oameni, compusă dintr-un tehnician, un operator al camerei aeriene și un aviator, a operat această dronă de 55 de livre, care a planat la înălțime deasupra clădirilor centrului comercial din Atlanta pentru a capta lucrul de noapte de pe stradă.

Apartamentul lui Eddie
Filmarea la Venom a început cu o lovitură la Blackhall Studios din Atlanta, Georgia. Înainte de a merge în fața camerelor au fost scene neprelucrate din Apartamentul lui Eddie, când protagonistul nostru preluat de simbiot începe pentru prima dată să se transforme în Venom. Eddie nu are niciun indiciu despre ceea ce i se întâmplă și nu este conștient de noile sale puteri.
Continuarea este o dispută între Eddie și un grup de mercenari, ale căror amenințări au dus la o secvență de luptă unu la unu în apartament, care joacă atât un rol de acțiune captivantă cât și de prezentare dinamică a noului Eddie întărit de simbiot, chiar dacă bărbatul însuși nu poate explica comportamentul pe care-l are.
Regizorul Ruben Fleischer spune, “Am descris tot timpul această scenă în care Eddie este manevrat ca și cum ar fi o marionetă. Venom este păpușarul șef, iar Eddie este ca o unealtă pe utilizată pentru a lupta cu acești băieți răi. Este ușor de descris, dar a fost ceva mai greu să înțelegi de fapt cum se poate realiza. Tom a fost cel care a înțeles cu să fii în mijlocul unei secvențe de acțiune și să reacționezi ca și cum brațul tău lovește lucruri fără să ai nicio idee cum sau de ce se întâmplă astfel.”
Deoarece această scenă este apariția inaugurală a lui Venom apărând din Eddie, Coordonatorul Cascadoriilor Chris O’Hara și Coordonatorul Luptelor Tim Connolly au știut că această secvență de acțiune trebuie să aibă rezultate bune. La fel de important pentru coregrafia luptei a fost schimbul interior cu umor subtil dintre Eddie și Venom care ar determina povestea și care duce audiența în dilema lui Eddie. Chris O’Hara spune, “Acest dialog intern a influențat desfășurarea acțiunii și noi am făcut întotdeauna coregrafia din două părți a oricărei lupte atât cu Eddie, cât și cu Venom.”
Tim Connolly adaugă că lupta, filmată timp de mai mult de două săptămâni, a fost structurată cu migală. Connolly spune, “Am stratificat-o și am încercat să-i dăm un ritm de dans coregrafiat. Construiește iar și iar, deoarece la început Eddie nu știe ce se întâmplă cu corpul său. Apoi, când primul tentacul al lui Venom îi lovește pe mercenari, atât Eddie cât și audiența vor fi surprinși în egală măsură.”
Oricum, o luptă de prim-plan și personală ca aceasta nu ar fi putut fi realizată niciodată fără un personaj principal cum este Tom Hardy, care este conștient de sarcină, dornic să-și asume riscurile în timp ce oferă un joc complicat. Cu mai multe luni înainte de începerea filmărilor, la locuința sa din Londra, Hardy a început un regim strict de exerciții de Arte Marțiale Mixte pentru a fi pregătit complet.
O’Hara spune, “Pregătirea lui Tom în arte marțiale constă în box, lupte, aruncarea discurilor … și chiar se antrenează cu tenacitate. Toată această muncă grea din Anglia a fost foarte utilă pentru film. De asemenea, însuflețirea și controlul său, atunci când nu există CGI și totul se petrece doar unu la unu, sunt într-adevăr bune.”
O’Hara clarifică, “Sunt doi la unu pentru multe din secvențele cu cascadorii, întrucâtva diferit de o luptă normală, pentru că întotdeauna trebuie să-l luăm în considerare pe Venom în realizarea acțiunii. Tom este un bărbat adevărat și îi place să fie prezent în acțiune. Pentru cascadorii are o dublură grozavă în persoana lui Jacob Tomuri, dar tot vrea să facă cât mai mult posibil.”
Lupta din Apartamentul lui Eddie continuă printr-o secvență de vânătoare dură afară, cu Eddie/Venom zburând pe Ducati, și fiind vânat de “Mercenari” în Jeep Cherokees de mare putere, pe străzile abrupte, imprevizibile din San Francisco.
Răsplata de la sfârșitul acțiunii, spune Coordonatorul VFX Paul Franklin, este că-l întâlnim pe Venom pentru prima dată dezvoltat complet. “Aceasta a fost o bucată de filmat într-adevăr palpitantă, deoarece actorii au trebuit să-și imagineze că-l văd pe Venom pe scenă, pentru că Venom este complet CGI, bineînțeles,” spune Franklin. “Dar întotdeauna am pus realitatea în fața camerei. N-am făcut-o niciodată pe computer. Aceasta este realizată în primul rând de cascadorii, de performanță, de efectele speciale uimitoare, de efectele fizice, de locații și de decoruri.”
Personalul din Unitatea a Doua, condus de Spiro Razatos, împreună cu Coordonatorul Cascadoriilor Andy Gill, s-au ocupat de toate detaliile acțiunii cu motociclete și mașini. Colaborarea dintre Razatos și Gill se întinde pe mai mult de douăzeci de ani de lucru împreună la secvențe de acțiune de o intensitate memorabilă și care-ți taie respirația, incluzând franciza Fast and Furious și Captain America.
Cascadorul Jimmy Roberts, care face cursa extremă pe motocicletă din Venom aparent fără efort, s-a strecurat pe o Ducati Scrambler la viteze mari pe străzile din Atlanta și San Francisco. Roberts spune, “În Venom am condus peste mașini, am avut bombe care mi-au explodat în față. Am avut mașini patinând în jurul meu, ciocnindu-se cu camioane, cu mașini. Am făcut aproape totul. Am fost aruncat în aer în jurul lămpilor de iluminat. Am făcut toate cascadoriile la pachet pe întreaga durată a acestei unități secunde – a fost un fel de decathlon de cascadorii.”
În San Francisco, renumitul cascador Robbie Maddison, în primul său film american, a zburat în sus și în jos pe străzile înclinate la 30 de grade fără să clipească. Una din cele mai mari sărituri a avut loc pe “Bullitt Hill” din San Francisco, numită și făcută celebră de urmărirea legendară de mașini din filmul Bullitt al lui Steve McQueen. Nouă camere au fost manevrate de expertul în curse al lui Maddison atâta timp cât acesta a fost pe Ducati Scrambler într-un mod în care foarte puțini reușesc.
Maddison spune, “Încerc să-l fac pe Eddie să arate cât de cool pot. Dar știți, eu trebuie să fac filmarea să arate bine. Așa că fac ceea ce mă face să mă simt confortabil. Și ei spun că vor mai sus, că te vor deasupra clădirilor. Deci hai să urcăm.” Dar el știe de asemenea că este o performanță care trebuie să fie luată în considerare, că Eddie este în același timp speriat de ceea ce i s-a întâmplat. “Venom a preluat controlul. Și Eddie este împreună cu el pentru cursă!”

Life Foundation
Pentru designerul de producție Oliver Scholl, un mare fan al Venom care și-a împrumutat talentele și filmului Spider-Man: Homecoming de la Sony Pictures, șansa de a lucra la Venom a fost un vis devenit realitate. Probabil că cea mai mare întreprindere a proiectului, din partea lui, a fost cum să realizeze sediul lui Carlton Drake, care a devenit decorul modern, verde și impunător al Life Foundation.
Pentru laboratorul Life Foundation, unde se fac teste extrem de neetice și îngrozitoare, mortale, pe oameni pentru a descoperi dacă aceștia sunt compatibili cu simbioți, Scholl a creat o atmosferă clinică ce nu este diferită de mediul actualizat, deranjant al unui film de Stanley Kubrick.
Sticla și suprafețele reflectorizante au făcut ca spațiul să fie perceput ca fiind complex și totuși închis. Capsulele de formă hexagonală găzduiau pacienții pe care se făceau experimente. În același timp, modelul de hexagon – un tip de simbol molecular – se repetă în tot acest spațiu ca un labirint, dezolant și steril. Sute de monitoare de computer afișau graficele testărilor medicale de top și echipamentele de cercetare, specimenele și sticlele cu lichide neidentificabile au mobilat spațiul sinistru.
Scholl și echipa sa au avut o perioadă scurtă de pregătire, de două luni, pentru a aduce la viață laboratorul Life Foundation și au muncit din greu pentru a reuși. Laboratorul are două moduri, modul din afara programului de lucru, când este foarte întunecat, și modul din timpul programului de lucru, când este bine luminat. Scholl spune, “Spațiul laboratorului este atât de derutant. Pentru mine, seamănă cu cel din horror-ul mut german din anii 1920, The Cabinet of Dr. Caligari. Tipul de loc unde se poate întâmpla orice, și în interior un labirint în care te poți pierde.”
Fleischer vorbește despre provocările privind iluminarea decorului: “Matty și Oliver au muncit din greu, împreună, pentru a determina modul în care va fi iluminat decorul Life Foundation cu toate acele benzi de lumină verticală. Apoi avem temperaturi de culoare diferite între tungstenul mai cald și luminile mai albastre. A creat acest echilibru într-adevăr curat între lumini. Și apoi a legat totul într-o lentilă anamorfică. Și pâlpâirile au putut fi realizate cu unele din acele lumini mai mari, ca cea din spate, a cărei stingere este super dramatică.”
În timpul testelor pe care le face Carlton Drake pe simbioții din laboratorul Life Foundation, din nefericire, unul din ei iese afară: cel negru, cunoscut și ca Venom. Atunci când Eddie Brock este introdus pe furiș în Life Foundation de către cercetătoarea informatoare Dora Skirth, devine locuit de Venom.
O altă fațetă a decorului Life Foundation a fost decorul Centrului de Control, care a fost construit într-un depozit industrial de 400.000 de picioare pătrate din orașul Peachtree, Georgia.
Conversațiile regizorului cu Oliver Scholl privind decorul Centrului de Control au fost puternic influențate de prima vizită a lui Fleischer la producătorul de rachete și la facilitatea de lansare SpaceX din California. Fleischer a văzut decorul Centrului de Control al Life Foundation ca fiind contemporan, modern și simplu. “Cred că, de fapt, este mai impresionant decât Centrul de Control al SpaceX,” glumește Fleischer. “Oliver s-a întrecut pe el încă o dată.”
Centrul de Control al Life Foundation are aproape o sută de monitoare pe birouri, cu un ecran uriaș de 32’ în spate cu 30.000 de proiectoare cu fixare triplă în spatele lui, arătându-i în timp real lui Carlton Drake ce se întâmplă.
Un singur decor al Life Foundation evocă o locație din lumea reală – holul, unde Carlton Drake le oferă copiilor un tur al științei, de la lansările orbitale la chimia interstelară. Această scenă a fost filmată în clădirea American Cancer Society din Atlanta, o clădire proiectată de bine-cunoscutul arhitect neofuturist John Portman. Oliver Scholl spune, “Holul acestei clădiri are o geometrie uimitoare și tranziții curbate, care au fost perfecte pentru sentimentul nostru în legătură cu Life Foundation.”
Alte decoruri și recuzita
Sala RMN din spitalul în care lucrează Dr. Dan este locul în care audiența primește confirmarea clară că Eddie nu este el însuși: sunetul RMN-ului provoacă o reacție adversă în Eddie – ca și în simbiot – și declanșează un comportament schizofrenic, Eddie chiar îl atacă pe Dr. Dan.
Pentru decorul Sălii RMN, designerul de producție Oliver Scholl a dorit ceva care să nu fie atât de plictisitor, așa că a instalat un ecran LED uriaș care proiectează o imagine calmantă cu peisaje și apă, total opus față de ceea ce se întâmplă în cele două scene tulburătoare de la RMN.
Pentru exterioarele care au dat parfumul vizual al orașului San Francisco, unitatea principală și unitatea a doua au călători către oraș pe lângă golf, fiecare echipă petrecând o săptămână pentru a filma totul, de la secvențe de acțiune la scene de dialog. Locațiile au inclus North Beach, Russian Hill, The Tenderloin, Districtul Financiar și Embarcadero.
Când vine vorba de recuzită, care a adăugat detalii esențiale fiecărei scene, Recuziterul Șef Josh Roth a fost pe fază. Roth a avut responsabilitatea de a crea toate echipamentele din laboratorul Life Foundation, până la simbioții bruți, cleioși și morți, galbeni și albaștri. Roth nu a lucrat numai la aceste elemente, ci el și echipa sa au dat viață fiecărui mic detaliu din film, de la ecusoanele angajaților Life Foundation până la vestele “Mercenarilor”, până la grafica de pe toate panourile din Life Foundation.
Pentru recipientele simbioților, văzute pentru prima dată atunci când au fost luate din nava spațială prăbușită, Roth a studiat echipamentele spațiale de la NASA și le-a modificat pentru a fi adecvate pentru film. S-au făcut în total cinci recipiente, de la un recipient simplu care nu se deschide până la unul de înaltă tehnologie, care se deschide și are trei viteze. Toate recipientele au fost învechite pentru scena cu prăbușirea navei spațiale, și apoi au fost curățate pentru scenele din laboratoarele Life Foundation.
Roth a colaborat îndeaproape cu Costumiera Kelli Jones pentru a proiecta și a crea sigla Life Foundation pe îmbrăcămintea și vehiculele care au fost folosite ca recuzită. Echipa a fost deosebit de mândră pentru impresia de groază creată de scaunul de reținere din oțel din interiorul Life Foundation, atunci când Eddie este capturat de Carlton Drake. Deassupra mesei de operație, departamentul de recuzită a proiectat rămășițele autopsiei simbiotului galben mort, deschise pentru a i se vedea interiorul, și simbiotul albastru rămas pe podea după ce a distrus încă o viață umană.
Pentru scena bistroului, filmată la Venetian Room din centrul comercial al Atlantei, când Eddie tocmai s-a întors de la Life Foundation și a început să aibă semne din comportamentul lui Venom, departamentul de recuzită și-a arătat iscusința și viteza după o schimbare de ultim moment. Așa cum este scrisă, scena îl are pe Eddie, care se simte supraîncălzit, își oprește mâna în acvariul cu lobsteri vii al restaurantului.
Dar Tom Hardy a sugerat acest moment ceva mai târziu și ca Eddie să sară efectiv în acvariu în încercarea sa de a se răcori. Deoarece Hardy – sau lobsterii vii – n-ar fi fost în siguranță în același acvariu, departamentul de recuzită a trebuit să vină rapid cu o soluție viabilă. Ceea ce a însemnat, cu un timp de revenire de doar douăzeci și patru de ore, că echipa lui Roth a făcut treizeci de lobsteri falși netoxici pentru a putea menține apa caldă în acvariu.

Mașinile filmului
Venom a dispus de un coordonator al mașinilor de prima mână în persoana lui Sean Ryan, care a coordonat și a furnizat toate vehiculele din film. Unul din cele mai mari vehicule a fost MRAP, adică Mine Resistance Ambush Personnel. Această bestie a vehiculelor a fost construită pentru războiul din Iraq și este disponibilă doar pentru utilizări militare.
În Venom, MRAP de culoare negru mat cu interior gri închis transportă în siguranță simbioții la Life Foundation. Ryan și echipa sa au modificat vehiculul cu uși și corp fals, și au transferat motorul pentru a merge pe ulei de arahide. Versiunea corpului din fibră de sticlă realizată de Ryan și de echipa sa a făcut ca MRAP să fie mai ușor de manevrat, deoarece un MRAP real cântărește mai mult de 10.000 de livre.
De asemenea, Dodge Jeep Cherokees SRT conduse de „Mercenarii” lui Carlton Drake au fost mult îmbunătățite. Aceste vehicule au de obicei 480 de cai putere, dar Ryan și echipa sa le-a adus până la 707 de cai putere, astfel încât să poată susține secvențele de acțiune ale vânătorii.
Douăsprezece din aceste jeepuri negru mat au fost utilizate în secvențele vânătorii, și până la încheierea filmărilor toate douăsprezece au fost distruse. Sean spune, “Am convertit jeepurile de la tracțiunea pe toate roțile la tracțiunea pe două roți și le-am testat ca nebunii pentru a ne asigura că sunt sigure și că-și pot face treaba.”
Motocicleta Ducati Icon Scrambler este de asemenea foarte prezentă, fiind preferată de Eddie Brock. Ryan spune, “Știți ce, Ducati Icon Scrambler este un fel de bicicletă sport. Și deci poți s-o folosești cu ușurință. Este ușoară și rapidă.”
Pe durata filmărilor au fost folosite șase motociclete, fiecare vopsită mat. În ceea ce privește filmarea cu Ducati din San Francisco, Ryan spune, “Am avut mai multe cascadorii pe care a trebuit să le filmeze aici unitatea a doua, cu Ducati în timpul cursei. A trebuit să sară dealuri. A trebuit uneori să obținem șapte, opt picioare deasupra solului. Avem unele filmări care au fost la douăzeci, douăzeci și cinci de picioare de la sol. Motocicleta s-a comportat grozav. N-am avut niciodată vreo problemă cu ea. Și am fost foarte recunoscători pentru asta.”
Ryan a fost încântat că scenele cheie de cascadorie cu Ducati au putut să fie filmate în locul unde se desfășoară filmul. “Facem tot ce putem pe străzile mai disponibile din orașe ca Atlanta, unde a avut loc majoritatea filmărilor noastre. Dar pentru dealuri nu trebuie să ajungi nicăieri în altă parte decât în San Francisco. Nu vei avea nicăieri altundeva acest fundal clasic.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct