FILME 2014

EQUALIZER

EQUALIZER

Stacks Image 204
EQUALIZER
EQUALIZER Created with Sketch.

DIN 25 SEPTEMBRIE 2014 ÎN CINEMATOGRAFE

În Equalizer, Denzel Washington îl interpretează pe McCall, un bărbat care crede că a scăpat de negura trecutului şi că va putea duce de-acum o viaţă liniştită.
Dar când McCall o întâlneşte pe Teri (Chloë Grace Moretz), o tânără aflată sub controlul unor violenţi gangsteri ruşi, el nu poate sta deoparte, ci simte nevoia sa o ajute, scăpând-o din ghearele lor. Înarmat cu calităţi paranormale, care-i permit să-i pedepsească pe cei care-i brutalizează pe neajutoraţi, McCall iese din detaşarea auto-impusă, simţind că îi reînvie dorinţa de dreptate. Dacă cineva are o problemă, o soartă potrivnică, sau dacă nu are la cine apela, în scenă intră… McCall. El este Equalizer.

Columbia Pictures prezintă, în asociere cu LStar Capital şi Village Roadshow Pictures o producţie a Escape Artists / Zhiv / Mace Neufeld, The Equalizer. Filmul îi are pe generic pe Denzel Washington, Marton Csokas, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Bill Pullman şi Melissa Leo. Regia îi aparţine lui Antoine Fuqua, iar scenariul lui Richard Wenk. Bazat pe serialul de televiziune creat de Michael Sloan şi Richard Lindheim, filmul este produs de Todd Black, Jason Blumenthal, Denzel Washington, Alex Siskin, Steve Tisch, Mace Neufeld, Tony Eldridge şi Michael Sloan. Producătorii executivi sunt Ezra Swerdlow, David Bloomfield şi Ben Waisbren. Imaginea e asigurată de Mauro Fiore, ASC, scenografia, de Naomi Shohan, iar montajul, de John Refoua, ACE. Designerul costumelor este David Robinson, iar muzica îi aparţine lui Harry Gregson-Williams.

DESPRE EQUALIZER
Denzel Washington consideră că forţa care-l mână pe Robert McCall – personajul pe care-l interpretează în action-thriller-ul Equalizer – nu este nimic altceva decât un simţ înnăscut al dreptăţii. “Robert McCall a făcut multe lucruri rele în trecut, de care nu este de loc mândru, dar acum încearcă să se îndrepte,” explică Washington. După ce a lăsat trecutul în urmă, încercând să ducă o viaţă paşnică, el simte că îi revine spiritul de justiţiar când o tânără – ignorată de restul lumii – are nevoie de ajutorul său. “El nu-şi pierduse îndemânarea sau puterea, dar luase hotărârea de a lăsa totul în urma sa. Atunci când întâlneşte o tânără care e batjocorită de mafioţi, el se hotărăşte însă să reacţioneze.”
Pentru regizorul Antoine Fuqua – care conlucrează din nou cu Washington, după ce acesta din urmă a obţinut Oscar-ul pentru interpretarea sa din Training Day – McCall are nişte trăsături de erou. “Acest film seamănă cu westernurile făcute de Sergio Leone,” explică el. “Avem de a face cu un anti-erou, care se luptă cu sine însuşi pentru că e reticent să pună mâna pe armă, dar care o face până la urmă, dacă alţi oameni au nevoie de ajutorul lui. El îşi foloseşte puterile numai pentru astfel de cazuri.”
Titlul filmului este preluat dintr-un serial de televiziune din anii 1980 în care eroul principal este tot un bărbat înzestrat cu puteri paranormale, care poate contrabalansa răul, putând ajuta persoanele fără apărare. Deşi realizatorii au preluat titlul şi ideea serialului original, Blumenthal susţine că ideea principală este cea mai relevantă. “Cuvântul ‘equalizer’ este un cuvânt puternic ca semnificaţie,” observă el. “Mulţi oameni consideră că lumea e plină de inegalităţi şi nedreptăţi, aşa încât ideea de a crea un echilibru, de a face lumea mai echitabilă – este extrem de semnificativă. Oricum, eu cred că titlul este mai semnificativ acum, în 2014, decât era în anii 1980. Oamenii se pot alia şi urmează exemplul unui astfel de erou: un om care face fapte eroice pentru oamenii care au cea mai mare nevoie de ele.”
Ţinând cont de toate acestea, proiectul a fost croit special pentru Washington, de către scenaristul Richard Wenk, care a primit această însărcinare din partea producătorilor, după ce şi-au dat seama că el înţelege cel mai bine spiritul justiţiar al eroului. “Urma să scriu o poveste nouă, care nu exista în show-ul de televiziune,” spune Wenk. “Aveam voie să menţin misterul asupra lui McCall şi, în plus, mi s-a oferit libertatea de a remodela personajul.”
“Scenariul lui Richard e ca un fel de baton de dinamită,” recunoaşte Fuqua. “Întotdeauna e bine să-ţi ţii ochii asupra fitilului. Scoate scântei şi e interesant cum propagă fllacăra, dar ştii că, mai devreme sau mai târziu, va exploda.”
Pentru Chloë Grace Moretz, care s-a alăturat distribuţiei în rolul lui Teri – tânăra pe care o ajută McCall – este clar că rolul e perfect pentru Washington. “El seamnă foarte mult cu Denzel în rezolvarea misiunii sale,” spune ea, “McCall poate fi cel mai dulce, cel mai cuceritor, cu un zâmbet uriaş pe faţă – iar în momentul următor el se poate preschimba într-un asasin, iar asta se întâmplă foarte brusc!’”
Fuqua afirmă că una dintre trăsăturile personajului din scenariul lui Wenk este improvizaţia. “McCall nu umblă înarmat – iar asta este din cauza trecutului său,” spune regizorul. “El intră într-o cameră şi scanează totul în două secunde. El va şti până în cele mai mici detalii ceea ce se află la stânga şi la dreapta sa – şi va folosi toate obiectele care-i sunt la-ndemână pentru a-l opri pe duşman. El se foloseşte chiar de obiectele acestuia, pe care le întoarce împotriva sa. El nu ucide de la distanţă – ci stă aproape de duşman privindu-l cum moare. E o fiinţă cu totul aparte. Vă asigur că de acum încolo n-o să mai priviţi cu aceiaşi ochi un banal tirbuşon!”
Ideea cu tirbuşonul din secvenţa de luptă cea mai memorabilă, îi aparţine chiar lui Fuqua. “M-am întâlnit cu un prieten de-al meu, care e un cunoscător al acestei lumi,” explică el. “I-am spus că secvenţa are loc într-un bar şi atunci el a înşirat toate obiectele de care se foloseşte un barman şi a spus: ‘Astea sunt lucrurile pe care le-ar putea folosi.’ El a luat în mână tirbuşonul şi mi-a arătat ceea ce vroia să spună.”
Washington a priceput ideea, dar toată lumea a ştiut că nu se va lansa până când nu va citi scenariul. Timp de trei zile producătorii au stat ca pe ace, aşteptând veşti de la Washington, când, în sfârşit, telefonul lui Black a sunat. “E Denzel la aparat,” povesteşte el. “‘Todd,’ a ţipat el, ‘îl avem pe Robert McCall !’”
Washington s-a bucurat enorm să lucreze din nou cu regizorul Fuqua. După experienţa lor din Training Day, Fuqua consideră că era evident că Equalizer se alesese cu un tandem, actor-regizor, foarte bun. “Lucrând la Training Day am descoperit că dacă citeam o pagină de scenariu care conţinea acţiune puteam să fiu sigur că Denzel era capabil s-o joace în aşa fel încât să-i confere multă tensiune şi dramă, ca şi când ar fi fost o secvenţă cu dialog,” spune Fuqua. “El este imprevizibil în cel mai bun sens al cuvântului – el intră în lumea personajului, iar tu te simţi ca o muscă pe perete, care trebuie să-i surprindă jocul. Trebuie însă să fii sufficient de deştept ca să ştii când să intervii.”

De asemenea şi Washington avea aceeaşi încredere în regizorul său. “E foarte talentat” spune actorul. “I-am trimis materialul şi a venit cu tone de idei de dezvoltare a proiectului până în cel mai mic amănunt. Astfel am bătut palma.” Mai târziu, pe platourile de filmare, încrederea aceasta reciprocă s-a simţit. “Antoine avea viziune pentru realizarea acestui film – el făcea treabă bună cu camerele de filmare şi cu toate echipamentele moderne. Iar eu nu m-am îndoit niciodată de rezultat. Camera de filmat este apanajul lui Antoine – eu nu trebuie să-mi bat capul cu asta. Eu îmi bat capul cu interpretarea,” spune el zâmbind.
“Aveam aceleaşi intenţii şi ne înţelegeam perfect,” afirmă Fuqua. “Erau momente când nici nu era nevoie să vorbim; ştiam încotro trebuie să meargă fiecare şi ce trebuie să facă.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct