FILME 2016

PASAGERII

PASAGERII

Stacks Image 856
PASAGERII

VIAȚĂ - PRIMELE SEMNE

PASAGERII Created with Sketch.

DIN 23 DECEMBRIE 2016 LA CINEMA

Jennifer Lawrence (Aurora) şi Chris Pratt (Jim) joacă într-un action-thriller incitant despre doi necunoscuţi care se află la bordul unei navete spaţiale, în cursul unei călătorii de 120 de ani spre o altă planetă, când sunt treziţi de către capsulele lor de hibernare cu 90 de ani mai devreme de termen.
Jim şi Aurora trebuie să descopere defecţiunea care a dus la trezirea lor prematură, dacă vor să salveze naveta, care se află pe punctul colapsului, punând în pericol vieţile celor 5000 de pasageri care constituie cea mai importantă migraţie din istoria omenirii.

Columbia Pictures prezintă, în colaborare cu LStar Capital şi Village Roadshow Pictures şi Wanda Pictures, o producţie a Original Film / Company Films / Start Motion Pictures, un film semnat de Morten Tyldum, Pasagerii. Rolurile principale sunt interpretate de Jennifer Lawrence, Chris Pratt, Michael Sheen, Laurence Fishburne şi Andy Garcia. Regia îi aparţine lui Morten Tyldum. Producătorii filmului sunt: Neal H. Moritz, Stephen Hamel, Michael Maher şi Ori Marmur. Scenariul îi aparţine lui Jon Spaihts. Producătorii executivi sunt David Householter, Ben Browning, Jon Spaihts, Bruce Berman, Greg Basser, Ben Waisbren şi Lynwood Spinks. Imaginea e asigurată de Rodrigo Prieto, ASC, AMC, iar scenografia de Guy Hendrix Dyas. Montajul îi aparţine lui Maryann Brandon, ACE, iar costumele lui Jany Temime. Muzica reprezintă creaţia lui Thomas Newman.

DESPRE FILM
“Pasagerii relatează despre doi tineri care au pornit în călătoria vieţii lor – o călătorie de 120 de ani către o altă planetă – dar care se trezesc cu 90 de ani mai devreme de termen,” afirmă Chris Pratt, care joacă într-unul dintre rolurile titulare din Pasagerii, alături de Jennifer Lawrence. “Dar se pare că există o cauză pentru care ei au fost treziţi atât de devreme. Ei trebuie să găsească remediul defecţiunii şi să repare curând naveta, dacă vor să supravieţuiască şi să salveze totodată şi vieţile celorlalţi pasageri care participă la cea mai mare migraţie din istoria omenirii.”
“Este vorba despre nişte personaje care se află în faţa unor situaţii extreme, trebuind să ia decizii esenţiale. Aceasta e o situaţie care mă fascinează întotdeauna – tu ce crezi că ai face?” întreabă Morten Tyldum, care asigură regia primului film după triumful producţiei The Imitation Game, care a fost nominalizată la Oscar. Pe fundalul unei povestiri extrem de palpitante, realizatorii ni-i prezintă pe cei doi pasageri care-şi unesc puterile într-un moment de mare pericol. Este o povestire care îi atrage pe cineaştii de la Hollywood de multă vreme; scenariul scriitorului Jon Spaihts se afla pe lista neagră a celor mai bune scenarii netranspuse încă pe ecran.
Personajul lui Pratt, Jim, decide să renunţe la viaţa sa de pe Pământ pentru motive foarte practice. “El este ceva mai primitiv,” susţine Pratt, “un tip din clasa muncitoare. Meseria lui e căutată pentru că el, ca inginer mecanic, va putea contribui la întemeierea noii civilizaţii. Dacă se va strica ceva, el va şti să repare.”
Fiindcă Jim şi Aurora se trezesc cu 90 de ani înainte ca naveta să ajungă la destinaţie, calităţile lui vor deveni foarte utile. “El e omul care rezolvă problemele, aşa că trebuie să găsească modalitatea prin care să se reîntoarcă la “hibernare”, sau să cheme pe cineva în ajutor. El îşi dă seama că mai întâi va trebui să repare naveta.”
“Chris este foarte diferit de personajul pe care-l interpretează,” susţine Lawrence, care o interpretează pe Aurora. “Jim se poartă de parcă n-ar fi avut niciodată o prietenă şi nu prea ştie să se poarte în preajma fetelor; asta e foarte simpatic, dar nu seamănă cu Chris de loc. În realitate, el e căsătorit şi plan de haz. A fost foarte interesant pentru mine să-l văd metamorfozându-se din Chris Pratt într-o persoană timidă, nesigură şi romantică.”
Spre deosebire de Jim, care munceşte manual, Aurora face parte dintr-o altă categorie socială. Ea este o scriitoare din New York căreia i s-a încredinţat o misiune extraordinară – ea va face călătoria de 120 de ani lumină până la Homestead II şi apoi se va întoarce pe Pământ, străbătând spaţiul încă 120 de ani. Ea va fi prima fiinţă umană care va face drumul dus-întors. “A fost o decizie importantă,” spune Lawrence. “Este vorba de o călătorie de 120 de ani. Când se va întoarce, toţi cunoscuţii săi vor fi murit. Ea va trebui să înceapă o viaţă nouă pe o planetă pe care n-a mai pus piciorul niciodată. Nu-mi pot imagina cum m-aş putea despărţi de oamenii pe care-i iubesc – eu înţeleg aspiraţia ei pentru mai mult, dar nu cred că aş fi capabilă de o decizie definitivă, de genul acesta.”
“Când Aurora se trezeşte prima dată, ea se agaţă de Jim, pentru care simte o empatie aproape instantanee” susţine Lawrence. “Ea se confruntă cu problema asta de câteva zile, în timp ce el stă singur, închis ca un animal în cuşcă, de mai bine de un an. Văzându-l cum reacţionează faţă de o fiinţă umană, ei i se face milă de Jim.”
Tyldum susţine că a fost clar de la început că Lawrence şi Pratt vor fi actorii ideali pentru a-i interpreta pe Aurora şi Jim. “E minunat faptul că ei sunt actori mari, cunoscuţi de toată lumea, dar încă de la început eu am vrut să mă conving că ei sunt actorii potriviţi pentru aceste roluri,” susţine el. “Trebuia să simt că între ei se naşte acea chimie necesară conturării cuplului de personaje. Am vorbit împreună timp de ore întregi – am luat cina cu Jen şi am vorbit peste patru ore – mi-am dat seama imediat că ei se vor potrivi perfect. Sunt nişte oameni inteligenţi care-şi dau seama cum trebuie să arate personajul lor. Ei au sesizat imediat motivaţiile, alegerile şi viaţa pe care au dus-o personajele lor – aşa că mi-am dat seama că au înţeles cu cine au de-a face.”
Etapele vieţii Aurorei şi a lui Jim sunt în contrast cu căminul lor actual: nava spaţială. “Avalon poate fi atât o navă de război, cât şi o navă pentru croaziere de lux,” susţine Pratt. “Înainte cu trei-patru luni de a ajunge la destinaţie, eşti trezit din hibernare şi invitat să petreci, să înoţi în piscină, să joci jocuri de noroc sau să-ţi cumperi haine scumpe de la magazinele de la capătul coridoarelor.”
“Nava e cu adevărat luxoasă, aproape ca un vas de croazieră,” susţine Lawrence. “Există o punte de observaţie, un cinematograf, o sală de concurs şi săli minunate pentru personajul meu, cel puţin. Total arată minunat şi interesant. Era o atmosferă diferită pentru un film.”
“Decorurile erau imense” mărturiseşte Pratt. “A trebuit să demolăm un zid întreg din studioul de sunet. Dacă te uitai împrejur, arăta exact ca o navă spaţială. Decorurile lui Guy Hendrix Dyas au făcut ca filmul să fie la fel de mare ca şi povestea. Am avut o echipă bună de efecte speciale, care a construit tot ceea ce trebuia construit. Totul a ieşit minunat.”
Cel care le ţine companie lui Jim şi Aurorei este Arthur, barmanul de la bordul navei. El este un android cu partea superioară a corpului foarte reuşită, care se mişcă cu eficienţă, graţie şi îndemânare şi răspunde pasagerilor cu o vorbă bună şi o inimă caldă, chiar dacă puţin naivă. “Arthur este un element important pentru starea lor de spirit, pentru că în afară de ei, el este cel mai apropiat de o fiinţă umană,” susţine Lawrence.
“El este programat să fie cel mai bun barman,” susţine Michael Sheen, care îl interpretează pe Arthur. “E empatic, te ascultă cu atenţie şi-ţi face cel mai bun martini. Dar în ceea ce priveşte interacţiunea sa cu oamenii, e limitat. El a avut de a face cu mii de oameni pentru perioade scurte de timp, dar în relaţia cu Jim, el nu e obişnuit să interacţioneze pentru o perioadă aşa de lungă de timp.”
Întrucât Arthur nu este tocmai om, Sheen şi Tyldum au discutat mult despre felul cum ar trebui creionat personajul. “Barmanii sunt interlocutorii ideali, aşa că atunci când Jim mă întâlneşte pe mine, eu sunt cineva cu care poate vorbi,” susţine Sheen. “Problema era să stabilesc cu exactitate proporţiile de robot şi de om pe care trebuia să le conţină Arthur!”
Aceasta era o provocare incredibilă, pe care Sheen a depăşit-o cu extrem de multă creativitate şi un joc foarte credibil, deşi dificil din punct de vedere tehnic, susţine Tyldum. “Michael trebuia să aducă personajului umanitate şi în acelaşi timp să lase să se înţeleagă că dincolo de aparenţe se află o maşinărie, fără a transforma asta într-un clişeu,” afirmă regizorul. “În acest personaj trebuie să coexiste simultan o doză de naivitate şi una de înţelepciune. El devine prietenul lor, cel cu care pot vorbi, cel care le dă sfaturi. În acelaşi timp el trebuia să aibă mişcări extrem de precise. El nu trebuia să-şi privească mâinile în timp ce făcea unele operaţiuni, pentru că o maşină nu face asta. El amesteca băuturile cu multă naturaleţe şi efort minim şi în acelaşi timp vorbea cu umor cu interlocutorii săi. Acest lucru este foarte greu de realizat şi totuşi el l-a jucat fără nicio greşeală.”
O parte din evoluţia lui Sheen trebuia să fie dublată de o transformare fizică, cu ajutorul echipei de efecte speciale de pe platou. Echipa a construit o rampă care îl mişca repede înainte şi înapoi, în timp ce se afla în spatele barului; Sheen stătea în genunchi pe rampă, iar realizatorii îi controlau mişcarea, ca să semene cu cea a unui android – ulterior filmării, ei au exclus din imagine picioarele lui Sheen şi rampa şi le-au înlocuit cu un postament robotizat.
Deşi nava şi ambientul în care se învârt sunt foarte luxoase, Aurora şi Jim îşi dau seama în curând că lucrurile nu mergeau bine pe navă.
“Nava se dezmembra,” explică Pratt. “Roboţii încep să nu mai funcţioneze cum trebuie, luminile pâlpâie. În final personajele noastre află motivul defecţiunii. Deodată ne trezim într-o situaţie disperată, în care încercăm să reparăm problema, dar în acelaşi timp să ne salvăm viaţa şi vieţile celorlalţi pasageri de pe navă.”
Dar până nu se trezeşte Gus Mancuso, personaj interpretat de Laurence Fishburne, Jim şi Aurora nu înţeleg gravitatea situaţiei. “El este un cosmonaut – un tip care s-a îndrăgostit de stele şi de zborurile interplanetare de când era mic, şi care şi-a petrecut o bună parte din viaţă în cosmos,” explică Fishburne. “Din fericire el este şef de echipaj şi are acces în locuri interzise unui simplu pasager. El îi ajută să înţeleagă ce se întâmplă cu nava.”
Una dintre problemele de la bordul navei este gravitaţia care începe să scadă. La un moment dat, Jim şi Aurora se trezesc uşori ca fulgul. “Pe mine mă trăgeau în sus nişte cabluri, dar trebuia să joc de parcă picioarele şi mâinile mele ar fi plutit prin aer, nemaifiind atrase de gravitaţie. Pentru asta, trebuia să fac pe scândura în aer. A fost una dintre cele mai bune figuri pe care le-am făcut vreodată! A fost foarte dificil, iar Morten vroia ca totul să arate perfect. N-a trecut mai departe până când n-a obţinut unghiul pe care-l dorea pentru filmarea acestei secvenţe.”
Pentru a crea aparenţa de imponderabilitate a lui Jim, coordonatorul de cascadorii, Garrett Warren, a adaptat o macara amplasată pe şine adăugându-i o extensie şi o contragreutate. Chris Pratt se putea mişca liber, iar echipa lui Garrett putea să-l facă să “zboare” în diferite direcţii.
Aurora se află într-o piscină când gravitaţia începe să scadă. “Acesta a fost probabil cel mai greu lucru pe care l-am filmat până acum,” susţine vedeta din Hunger Games. “Mi-am petrecut o mulţime de timp într-un bazin unde apa îmi ajungea până la nas. Dar când mi-au arătat pe calculator cum avea să arate secvenţa, mi-a plăcut la nebunie. N-am mai vazut aşa ceva în niciun film.”
“Pasagerii este extraordinar pentru că totul e cuprins în acest film,” spune Pratt. “Are aventură, are dragoste, e un thriller, e înfricoşător, dar are şi momente emoţionale puternice şi momente de umor sau spectacol.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct