FILME 2016

PRIMUL CONTACT

PRIMUL CONTACT

Stacks Image 983
PRIMUL CONTACT

VIAȚĂ - PRIMELE SEMNE

PRIMUL CONTACT Created with Sketch.

DIN 11 NOIEMBRIE 2016 LA CINEMA

Primul contact este un provocator thriller SF, realizat de apreciatul regizor Denis Villeneuve (SICARIO, PRISONERS).
Când o navă spaţială misterioasă aterizează pe pământ, este chemată o echipă de elită – condusă de experta în lingvistică, Louise Banks (Amy Adams) – care să investigheze provenienţa acesteia. În timp ce omenirea se pregătea de un război total, Banks şi echipa sa se grăbesc să obţină răspunsuri – iar pentru a le găsi, ea va lua decizii care vor pune în pericol nu numai propria ei viaţă, ci chiar şi existenţa umanităţii.
În film mai joacă Jeremy Renner şi Forest Whitaker.

“Visam să fac un science fiction încă de pe vremea când aveam vreo 10 ani,” explică regizorul Denis Villeneuve, care s-a îndrăgostit irevocabil de nuvela care stă la baza filmului ARRIVAL/Primul contact, scrisă de Ted Chiang, ‘Story of Your Life.’ “Este un gen de artă care are atât forţa cât şi instrumentele necesare pentru a explora realitatea noastră într-un mod foarte dinamic.”
“După ce Dan Levine şi Dan Cohen m-au contactat pentru a mă convinge să mă alătur acestui proiect,” spune Chiang, “ei mi-au trimis un DVD cu filmul lui Denis, Incendies (2010), pentru a-mi crea o idee îdespre ceea ce aveau ei în gând. Acesta a avut un rol esenţial, pentru că m-a făcut să-i iau în serios. Dacă mi-ar fi trimis un film SF convenţional, realizat la Hollywood, probabil că i-aş fi ignorat. Abia după câţiva ani numele lui Denis a fost alipit acestui proiect, dar el a fost de la bun început regizorul pe care-l aveau în minte producătorii filmului.”
Villeneuve a abordat Primul contact în mod diferit, din mai multe motive. Deşi considera ca ‘Story of Your Life’ era un “ material fantastic” el pur şi simplu nu a avut timp să scrie scenariul pentru că se afla pe platourile de filmare pentru Prisoners (2013). “Nu aveam timp să scriu un scenariu,” susţine Villeneuve“ şi , ca să fiu sincer, nu ştiam ce soluţie să găsesc pentru povestea aceasta foarte intelectuală. E puternică şi frumoasă, dar din punct de vedere dramatic e cam greu de închegat pentru că ea descrie un proces intr-o permanentă mişcare.”
Villeneuve a lăsat această sarcină în seama producătorilor, inclusiv a producătorului executiv şi a scenaristului Eric Heisserer, care lucraseră deja la adaptarea nuvelei încă de la începutul procesului de producţie. “Ei au venit peste câteva luni cu un scenariu scris de Eric Heisserer care a fost surprinzător de bun,” afirmă Villeneuve. “Spun surprinzător pentru că Eric a reuşit să-i dea de cap şi să creeze acea tensiune şi dramă necesare în cadrul procesului de adaptare a unui text literar.” Fiind încântat, Villeneuve s-a alăturat cu toate forţele proiectului. Deşi Villeneuve a fost prima alegere a producătorilor pentru regia filmului, proiectul Primul contact a început când Heisserer, producătorul Dan Levine şi producătorul executiv Dan Cohen, cei doi din urmă de la 21 Laps (compania de producţie a colegului lor, producătorul Shawn Levy, care realizează în prezent la televiziune senzaţionalul show, Stranger Things), căutau un proiect de colaborare viitoare. Levine şi Cohen erau mari fani ai scenariilor lui Heissere, aşa încât cei trei s-au întâlnit ca să discute despre proiecte potenţiale. După două ore de discuţii ei nu se hotărâseră asupra niciunui proiect. Când Levine l-a întrebat pe Heisserer ce i-a plăcut cel mai mult din lecturile lui recente, Heisserer a menţionat colecţia de nuvele şi povestiri a lui Chiang: ‘Stories of Your Life and Others’ (publicată în 2002 de Tor Books).
Lui Heisserer îi plăcuse povestirea lui Chiang. “Nuvela lui Ted m-a captivat cum puţine povestiri reuşesc s-o facă,” îşi aminteşte Heisserer. “Nu m-am gândit neapărat că ea ar putea fi transpusă cinematografic, ci am constatat că mi-a transmis ceva ce nu mai simţisem de multă vreme. Era ca un fel de hrană pentru minte şi suflet. Mă făcea să gândesc şi să simt, mă trata cu respect, ca pe un cititor inteligent. Până la urmă, am perceput-o ca pe un mesaj optimist la adresa umanităţii şi prin urmare, la adresa mea.”
“N-am vorbit cu Eric despre scenariu în timp ce acesta îl scria,” explică Chiang. “El mi-a prezentat doar ideea lui înainte de a se apuca de scenariu, ca să-mi ceară un fel de permisiune. Trebuie să menţionez că atunci când am scris nuvela nu m-am gândit că ea va fi transpusă pe marele ecran, aşa că nu puteam să-mi imaginez cum ar fi putut arăta o adaptare cinematografică după povestirea mea. Când i-am auzit prezentarea lui Eric, mi-am închipuit cum va arăta filmul şi mi-a plăcut, aşa că am fost de acord ca el să scrie scenariul. După ce l-a terminat de scris, l-am citit şi am făcut câteva comentarii. De-a lungul anilor, scenariul a suferit unele modificări, dar în mare, el corespunde cu ideea iniţială a lui Eric.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct