FILME 2016

MÂNDRIE, PREFUDECATĂ, ZOMBI

MÂNDRIE, PREFUDECATĂ, ZOMBI

Stacks Image 195
MÂNDRIE, PREFUDECATĂ, ZOMBI
MÂNDRIE, PREFUDECATĂ, ZOMBI Created with Sketch.

DIN 19 FEBRUARIE 2016 LA CINEMA

Scris şi regizat de Burr Steers (Igby Goes Down), bazat pe romanul de mare succes al lui Seth Grahame-Smith, Pride and Prejudice and Zombies este o adaptare nouă şi surprinzătoare a romanului clasic al lui Jane Austen, Pride and Prejudice.

Anglia secolului XIX este cuprinsă de un flagel misterios. Ţara este cotropită de morţi vii, care pun capăt felului de viaţă victorian, prefăcând peisajele bucolice engleze în zone de război. Nimeni nu se mai simte în siguranţă, iar prietenii se transformă în duşmani sălbatici. În scenă intră agresiva eroină Elizabeth Bennet, o maestră a artelor şi armelor marţiale, o tânără independentă, emancipată şi extrem de voluntară. Circumstanţele teribile ale prezentului o obligă să se alieze cu Mr. Darcy, un gentleman chipeş, dar arogant, pe care ea nu-l poate suferi, dar pe care-l apreciază pentru abilitatea lui de a ucide zombi. Lăsând la o parte prejudecăţile personale sau sociale, Elizabeth şi Darcy trebuie să-şi unească forţele pe câmpul de luptă pentru a reuşi să scape ţara de ameninţarea sângeroasă a zombilor.

DESPRE PRODUCŢIE
Un apel telefonic din partea lui Natalie Portman a fost primul pas către ecranizarea Mândrie+prejudecată +zombi. “Ne ştiam unii pe alţii de un număr de ani,” observă producătoarea Allison Shearmur, “iar ea ne-a spus, ‘Trebuie să citiţi cartea asta, care se numeşte Pride and Prejudice and Zombies.’”
Shearmur nu-şi dăduse seama de proporţiile fenomenului generat de romanul lui Seth Grahame-Smith. “Am crezut că glumeşte,” spune ea râzând.
Dar cartea a făcut în scurt timp senzaţie pe piaţă, instalându-se pe un loc confortabil din lista de bestsellere a New York Times, unde a rămas timp de mai multe luni. În sfârşit, Shearmur a citit cartea. “Natalie avea perfectă dreptate,” recunoaşte Shearmur. “Seth Grahame-Smith este un tip foarte isteţ, care ştia romanul de referinţă din scoarţă în scoarţă. Romanul lui a plăcut multor cititori pentru că el nu schimbă clasicul Pride and Prejudice, dar le permite cititorilor să-l iubească într-un mod diferit. Romanul actual face cunoscută povestirea în faţa unei noi generaţii.”
Producătorul Sean McKittrick era deja hotărât să se implice în acest proiect când Shearmur începuse să-i dea târcoale. “Cartea îmi parvenise prin email, cu patru sau cinci luni înainte de a fi publicată,” îşi aminteşte el. “Când i-am văzut coperta, am percutat imediat. Este o prelungire a romanului lui Austen, iar zombii devin un element fizic, care amplifică temele textului original.”
Sau, aşa cum explica autorul Seth Grahame-Smith, avem o eroină grozav de independentă, un gentleman chipeş, un detaşament de militari care nu se ştie ce căutau prin zonă, iar localnicii se plimbă pe jos sau cu trăsura de aici până dincolo. Era o poveste care avea nevoie de puţină violenţă. Cel puţin din perspectiva mea, aşa se vedeau lucrurile.”
Shearmur s-a întâlnit întâmplător cu Burr Steers prin Los Angeles într-o dimineaţă, iar regizorul filmului Igby Goes Down i-a spus că proiectul la care lucrează ea îl interesează. “Îmi munceam creierul, ştiind ce fel de filme face Burr, să aflu ‘care era scenariul de care era interesat Burr?’ El m-a lămurit imediat: ‘Pride and Prejudice and Zombies.”
“El a spus: ‘Ştiu exact cum să-l fac,’” povesteşte Shearmur. “Iar când cineva cu un asemenea talent spune că ştie cum să facă acel ceva care e complet diferit, atunci trebuie să-l asculţi.”
Împreună cu Shearmur, Butan s-a ocupat de dezvoltarea scenariului, l-a împachetat şi l-a dus la Cannes pentru a pune filmul pe roate. Apoi, el a vândut drepturile americane de autor producătorului Brian Oliver, de la Cross Creek Pictures, cel care a fost anterior producătorul filmului Black Swan, nominalizat la Oscar. Oliver a acceptat să se afilieze proiectului pentru că era atras de viziunea lui Steers asupra cărţii, pe care o citise cu mult timp înainte.
Shearmur îşi aminteşte că a citit schiţa de scenariu a lui Steers. “Poţi spune că acest regizor e un scriitor adevărat,” exclamă ea. “Are toate detaliile secvenţelor, iar ca tonalitate e perfect. E înspăimântător, e romantic, e haios, iar el nu a trecut cu vederea niciuna dintre temele romanului original. N-a uitat nici faptul că Darcy a măritat-o pe Lydia, care fugise cu ofiţerul. În acelaşi timp, el creează nişte super-luptători anti-zombi, dar nu uită nici să redea adevărata natură a personajelor originale.”
Elementul zombi era un fel de glazură pe tort. “Ideea este că toată pandemia asta începuse pe la 1700,” specifică Steers. “Am folosit ca model epidemia de ciumă, care era o bună explicaţie pentru faptul că oamenii plecau din Londra şi pentru distanţele dintre locuinţele lor, sau dintre ele şi capitală, care era cea mai infectată localitate.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct