FILME 2017

FLATLINERS - LINIA MORȚII

FLATLINERS - LINIA MORȚII

Stacks Image 497
FLATLINERS - LINIA MORȚII
FLATLINERS - LINIA MORȚII Created with Sketch.

DIN 29 SEPTEMBRIE 2017 LA CINEMA

În Linia morţii, cinci studenţi la medicină, obsedaţi de misterele care se află dincolo de limita vieţii, se implică într-un experiment pe cât de temerar pe atât de periculos: oprindu-şi inima pentru o scurtă perioadă de timp, fiecare dintre ei trăieşte o experienţă la limita morţii, care le arată ceea ce se poate întâmpla în lumea de dincolo.

Dar pe măsură ce experimentele lor devin tot mai riscante, ei încep să fie hăituiţi de propriile păcate din trecut, care sunt reînviate de efectele paranormale ale trecerii dincolo de moarte.

Columbia Pictures prezintă în asociere cu Cross Creek Pictures, o producţie Laurence Mark / Furthur Films / Safran Company, filmul lui Niels Arden Oplev, Flatliners/ Linia morţii. Rolurile principale sunt interpretate de Ellen Page, Diego Luna, Nina Dobrev, James Norton şi Kiersey Clemons. Regizat de Niels Arden Oplev după un scenariu de Ben Ripley şi o poveste de Peter Filardi, filmul este produs de Laurence Mark, Michael Douglas şi Peter Safran. Producătorii executivi sunt Michael Bederman, Robert Mitas, David Blackman, Brian Oliver şi Hassan Taher. Eric Kress este directorul de imagine. Niels Sejer s-a ocupat de scenografie, iar Tom Elkins de montaj. Jenny Gering este designerul de costume. Muzica a fost compusă de Nathan Barr.


DESPRE FILM
“Noi toţi ne-am dori să ştim ce se va întâmpla cu noi după ce murim, dar unele lucruri e mai bine să nu le aflăm,” susţine Laurence Mark, producătorul noului film Linia morţii. În film, cei cinci studenţi la medicină devin obsedaţi de aceste întrebări şi nu mai respectă avertismentul de mai sus.
“Linia morţii reprezintă o călătorie în necunoscut – un fel de ultim mister ce aşteaptă să fie descoperit,” spune regizorul Niels Arden Oplev, cunoscut pentru realizarea versiunii suedeze a filmului The Girl with the Dragon Tattoo şi a serialului de succes “Mr. Robot.” “Ideea de a muri puţin, pentru a afla ce e dincolo de moarte şi de a încerca să te întorci la viaţă, cu ajutorul prietenilor tăi, pentru a le furniza informaţii cerebrale despre lumea de dincolo, este extraordinară.”

Linia morţii începe cu o studentă la medicină care, pentru motive necunoscute, îi convinge pe patru buni prieteni să o ajute să parcurgă un experiment periculos: ea intenţionează să-şi oprească inima pentru o perioadă de timp, iar colegii ei trebuie să-i monitorizeze activitatea cerebrală pentru a vedea dacă există dovezi palpabile ale vieţii de apoi; apoi, colegii ei trebuie s-o readucă la viaţă.
Ce l-ar convinge pe un om să încerce un lucru atât de riscant? Ce altceva decât speranţa că va obţine nişte rezultate revoluţionare care-i vor aduce faima? “Imaginaţi-vă: dacă ar găsi dovezile pe care le caută, acest lucru ar constitui cea mai mare descoperire medicală a secolului,” susţine Oplev. “Courtney, interpretată de Ellen Page, găseşte explicaţia acestui demers în mediul concurenţial în care se dezvoltă astăzi studenţii. Aşa cum spune unul dintre personaje: aceasta nu e o facultate pentru medici de ţară – studenţii se află aici pentru a forţa limitele gândirii.”
Ceea ce descoperă mediciniştii este ceva la care nu se aşteptau: trecând dincolo de moarte, ei nu numai că văd ceea ce e dincolo, dar se şi întorc mai buni. “Trecând prin tărâmul morţii, ei reuşesc să dobândească abilităţi sporite,” susţine Oplev. “Ei vor să obţină cât mai repede recunoaştere, dar pentru asta, au de plătit un preţ.”
Iar preţul este destul de piperat: pe măsură ce îşi cunosc moartea şi apoi reînvierea, tinerii sunt obligaţi să se confrunte cu propriile lor păcate din trecut. “Fiecare dintre noi a comis la un moment dat câte o faptă de care să-i fie ruşine sau pe care s-o regrete,” susţine producătorul Michael Douglas. Pe măsură ce studenţii din film trec prin moarte, spune el, ei au şansa de a se confrunta cu păcatele lor din timpul vieţii. “Şi pentru că sunt hăituiţi de greşelile comise, ei descoperă că niciodată nu e prea târziu pentru a remedia trecutul,” continuă el.
Filmul original Flatliners a ajuns pe ecrane în 1990. Fiind extrem de tulburător, filmul a atins coarda sensibilă a publicului. După mai mult de 25 de ani, Flatliners revine pe ecrane într-o transpunere cinematografică contemporană. Douglas, unul dintre producătorii filmului original, s-a asociat cu producătorii Laurence Mark şi Peter Safran pentru a readuce povestea pe marele ecran.
Pentru regia noii adaptări, producătorii s-au gândit la Oplev. “Niels aduce cu el o gândire europeană mult mai stilizată decât a thrillerului American, care e un film mult mai comercial,” susţine Safran. “Cel mai important lucru pentru noi toţi, şi în special pentru Niels, era acela că personajele trebuia să fie realiste: tot ce li se întâmpla personajelor trebuia să fie ancorat în realitate, iar greşelile lor din trecut si măsurile pe care le iau pentru a-şi ispăşi păcatele trebuia să fie credibile.”
De asemenea pentru Oplev era important ca filmul să fie o entitate independentă care să se adreseze publicului actual.
“Desigur, este un thriller, dar subiectul său are o profunzime considerabilă. Trebuia să creăm un film care să aibă tensiunea şi emoţia unui thriller, dar şi profunzime, credibilitate şi realism. De aceea m-am simţit atras de acest proiect,” afirmă Oplev.
Unul dintre opţiunile lui Oplev pentru a ancora thriller-ul în concret era să-l facă cât mai realist. “Linia morţii are elemente supranaturale, momente haioase sau înfricoşătoare, dar dincolo de toate, eu îmi doream să fie credibil,” afirmă Oplev. “Când personajele trec dincolo pentru prima oară, îmi doresc ca publicul să creadă 100% că acest lucru chiar se întâmplă.”
Şi mai important pentru Oplev era să-şi populeze filmul cu personaje puternice, susţine Safran. “Vroiam ca personajele să fie bine conturate de la început pentru că atunci când trec prin fenomenele supranaturale, după moartea clinică, publicul să poată vedea ceea ce se întâmplă prin ochii lor: să ştie prin ce trec personajele, să ştie ce au trăit de-a lungul vieţii şi să se teamă pentru ei.”
Ben Ripley, care a scris scenariul filmului de succes Source Code, a fost chemat să scrie scenariul filmului, după o poveste de Peter Filardi. Ripley susţine, “Eram student când a fost lansat filmul original, iar eu m-am gândit că are la bază o idee atât de inteligentă încât merita să i se facă un remake. Avea toate elementele de bază – apetitul pentru investigarea vieţii de apoi, tema ispăşirii – aveam la dispoziţie o structură complet viabilă pe care o primeam pur şi simplu de-a gata. Ceea ce am făcut eu a fost să actualizez ştiinţa, tehnologia şi să fac astfel încât distribuţia să fie mai competitivă şi mai diversă, în concordanţă cu ceea ce vedem în facultăţile de medicină din ziua de azi.”
În timpul procesului de scriere a scenariului, Ripley l-a însoţit pe un neurolog la muncă, participând la rapoartele de gardă şi discutând cu studenţii de la neurologie. “Multe din acestea s-au regăsit în scenariu,” susţine Ripley. “Vroiam să redăm lucrurile cât mai credibil cu putinţă, astfel că multe din situaţiile medicale din film sunt preluate chiar din realitate şi jucat cu un mare grad de realism.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct