FILME 2017

Vânătorul de recompense 2049

VÂNĂTORUL DE RECOMPENSE 2049

Stacks Image 471
Vânătorul de recompense 2049
Vânătorul de recompense 2049 Created with Sketch.

DIN 6 OCTOMBRIE 2017 LA CINEMA

Sub semnătura regizorului Denis Villeneuve (“Arrival”), nominalizat la Oscar, apare pe marile ecrane un action thriller al Alcon Entertainment, filmul “Blade Runner 2049,” urmarea mult aşteptată a filmului de succes “Blade Runner.”

La trei decenii după primul film, un nou blade runner, agentul K de la Departamentul de Poliţie al Los Angeles, dezvăluie un secret de demult, care ar putea arunca omenirea în haos. Descoperirea lui K îl obligă să ia urma lui Rick Deckard, un fost blade runner de la LAPD, care a dispărut acum 30 de ani.
Rolurile principale sunt interpretate de actorii nominalizaţi la Oscar: Ryan Gosling (“La La Land”), în rolul lui K, şi Harrison Ford (filmele “Star Wars”, “Witness”), care reia rolul lui Rick Deckard. Distribuţia internaţională îi mai cuprinde pe Ana de Armas (“War Dogs”), Sylvia Hoeks (“Renegades”), Robin Wright (“Wonder Woman”), Mackenzie Davis (“The Martian”), Carla Juri (“Brimstone”) şi Lennie James (“The Walking Dead”), cu participarea lui Dave Bautista (din filmele “Guardians of the Galaxy”) şi laureatul premiului Oscar® Jared Leto (“Dallas Buyers Club”).

LOS ANGELES, CIRCA 2049
Grosul filmărilor pentru “Blade Runner 2049” s-a derulat în Ungaria, unde producţia şi-a stabilit baza de lucru, preluând toate cele 6 studiouri de sunet de la Origo Studios din Budapesta; 3 studiouri Korda, din Etyek; şi multe alte locaţii din ţară.
“Blade Runner 2049” începe cu K, care zboară spre ferma lui Sapper Morton într-un vehicul pe care fanii primului film îl cunosc sub numele de Spinner. Gassner ne împărtăşeşte: “Primul lucru pe care l-am proiectat a fost vehiculul lui K, care era un omagiu adus originalului Spinner, dar cu un aer mai brutal, aşa cum vroia Denis.”
Spinner-ul lui K e mai mare acum şi mai colţuros decât cel pe care-l avea Deckard în “Blade Runner,” dar deşi e un model mai recent, nu se poate numi în niciun caz nou. Directorul artistic Paul Ingis afirmă: “Am încercat să creăm un interior care să arate ca şi când vehiculul ar avea vreo 10-15 ani. Totul e uzat înăuntru, se pot vedea petele, urmele, zgârieturile … vehiculul este un decor în sine.”
Spinner-ul lui K are o trăsătură care n-a apărut în primul film: este vorba despre un obiect asemănător cu o dronă inteligentă, pe care coordonatorul de efecte John Nelson îl numeşte: “the pilot fish. El stă în partea din spate a Spinner-ului, iar atunci când vehiculul se opreşte pe loc, el se ridică în zbor deasupra Spinnerului şi stă acolo ca o dronă. Este ca un fel de gardă de corp a lui K, iar el îi poate da ordine de genul ‘supraveghează maşina’, sau poate fotografia zona şi poate trimite informaţiile obţinute.”
Pe lângă spinnerul lui K mai sunt şi alte vehicule în film, inclusiv o Spinner-limuzină şi vehiculul lui Deckard, care reprezintă o adaptare a celui pe care-l avea în primul film.
Ferma şi casa lui Sapper Morton (un producător de proteine) au fost construite pe lotul din spatele studiourilor Origo. Acolo are loc o confruntare între K şi Sapper care a fost asigurată din punct de vedere coregrafic de către Joel Kramer, care spune: “Ryan s-a gândit la totul în amănunt. El a renunţat la puţinul timp liber pe care-l avea pentru a veni cu trenul la noi ca să stabilim ce trebuia făcut. A învăţat totul foarte repede.”
Kramer a avut o cu totul altă abordare când a fost vorba despre bătaia dintre K şi Luv din partea adoua a filmului. Kramer confirmă: “Chiar dacă Luv este femeie, ea are aceeaşi iscusinţă în luptă ca şi K, dacă nu chiar mai multă. Am găsit o campioană de arte marţiale pe nume Chloé Bruce, care poate să-şi mişte corpul într-un fel pe care nu l-am mai văzut niciodată şi care nu pare a fi uman. Am arătat înregistrarea sa demonstrativă lui Denis, Andrew şi Broderick, iar ei au sărit în sus. Am adus-o pe Chloé ca s-o antreneze pe Sylvia Hoeks şi s-o înveţe mişcările. Sylvia nu le putea face pe toate, fiindcă nimeni nu poate face ceea ce face Chloé, dar ea s-a străduit foarte mult. Am fost impresionat de modul cum s-a descurcat Sylvia, în special pentru faptul că ea nu a învăţat lupte niciodată.”
Birourile şi arhivele Wallace Corporation au ocupat platouri de la ambele studiouri. Biroul minimalist al lui Wallace vine în contrast cu restul decorurilor, având centrul înconjurat de un şanţ de apă şi fiind accesibil doar dinspre o alee pietruită cu contacte electronice. Roger Deakins le-a utilizat şi pentru a reflecta lumina pe pereţi, creând un efect minunat.
Wallace Tower este profund antitetic cu mediul dinafara zidurilor, care este populat cu oameni şi locuri sărace, care se luptă pentru subzistenţă. Un loc de întâlnire frecventat de aceşti oameni este Bibi’s Bar, un fel de piaţă în aer liber, unde oamenii şi replicanţii pot cumpăra orice, începând cu hrana şi băutura şi terminând cu sexul de ocazie. Construită pe un platou de la Korda, piaţa aceasta e plină de automate cu display-uri strălucitoare unde poţi cumpăra mâncare şi băutură, sau chioşcuri pentru vânzarea diferitelor mărfuri. Trenurile îţi trec pe deasupra capului, iar “taxiurile” cu trei roţi (tuk-tuk) circulă conduse de cei 300 de figuranţi .
“Bibi’s Bar ne dă prima pată de culoare,” susţine Gassner. “Din cauza vremii cu iarnă perpetuă, totul este şters şi gri, dar Bibi’s este locul unde poţi să dai oamenilor puţină culoare, aşa cum Roger le dă lumină.”




Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct