FILME 2020

Se vor instala cookie-uri de către Youtube, doar dacă vizionezi fișierele video.

BLOODSHOT

BLOODSHOT

Stacks Image 2571
BLOODSHOT
BLOODSHOT Created with Sketch.

DIN 13 MARTIE LA CINEMA

Inspirat dintr-o carte de benzi desenate de mare succes, filmul ni-l prezintă pe Ray Garrison (Vin Diesel), un soldat de elită recent ucis în acţiune, care este readus la viaţă şi transformat în super-eroul Bloodshot, de către corporaţia RST. Fiind inoculat cu toate proprietăţile unei nano-technologii de ultimă oră, el reprezintă acum o forţă de nestăvilit – cel mai puternic războinic creat vreodată de această corporaţie – capabil acum să se auto-vindece instantaneu.  Dar odată cu procesul de transformare a corpului său, compania i-a modificat totodată şi mintea şi amintirile. Când Ray începe să-şi amintească câte ceva din trecut, el nu mai ştie ce e adevărat şi ce nu – dar este hotărât să reia controlul asupra propriei sale vieţi.

Columbia Pictures prezintă, în colaborare cu Bona Film Group Co., Ltd. şi Annabell Pictures & The Hideaway Entertainment, producţia Original Film, Bloodshot, în asociere cu Valiant Entertainment. În rolurile principale îi vedem evolând pe Vin Diesel, Eiza Gonzalez, Sam Heughan, Toby Kebbell şi Guy Pearce. Regia îi aparţine lui David S. F. Wilson. Bazat pe volumul Valiant Comic Book, scenariul este scris de Jeff Wadlow şi Eric Heisserer, iar povestea îi aparţine lui Jeff Wadlow. Filmul este produs de Neal H. Moritz, Toby Jaffe, Dinesh Shamdasani şi Vin Diesel. Producătorii executivi sunt Dan Mintz, Louis G. Friedman, YU Dong, Jeffrey Chan, Rita LeBlanc, Buddy Patrick şi Matthew Vaughn. Imaginea îi aparţine lui Jacques Jouffret. Scenografia este realizată de Tom Brown, iar montajul de Jim May, ACE. Costumele sunt create de Kimberly A. Tillman, iar muzica este compusă de Steve Jablonsky. BLOODSHOT este o marcă înregistrată a Valiant Entertainment LLC.
PRODUCŢIA
Un super-erou care în afara faptului că se luptă cu cei răi, încearcă să afle dacă se poate încrede în propria lui minte? Acesta trebuie să fie un film dur, iar Vin Diesel chiar de asta se ocupă.
După ce a interpretat personaje de neuitat pe marele ecran în filme cum ar fi seria Fast and Furious, xXx şi The Chronicles of Riddick – sau a fost una din vocile filmelor The Iron Giant şi Guardians of the Galaxy – Diesel, fiind atras de oportunitatea de a întrupa un personaj la fel de memorabil, era gata să abordeze primul său rol de super-erou în Bloodshot.
În plus, interpretarea celui mai popular personaj din benzile desenate Valiant Comics constituia o ocazie unică în cariera sa. Vânzând peste 81 de milioane de benzi desenate, volumele Valiant conţin o gamă largă de personaje, care aparţin unei mari varietăţi de genuri şi grupuri demografice. Renumite pentru faptul că prezintă super-eroi care sunt oameni obişnuiţi în situaţii extraordinare, aceşti eroi sunt personaje complexe care reflectă societatea contemporană, politica şi diversitatea lumii moderne.
Diesel susţine că Bloodshot este unic pentru că, deşi forţele sale sunt uimitoare şi spectaculoase, ceea ce se petrece înăuntrul său este şi mai important. “Mintea lui este acum subjugată de forţe exterioare,” susţine actorul şi producătorul. “El este un luptător cu abilităţi unice datorită inoculării din sângele său, dar ceea ce e fascinant la acest personaj este că el e motivat de un sentiment care ne animă pe toţi – dragostea pe care n-o putem uita. Iar aspectul tragic al personajului provine exact din faptul că dragostea este manipulată şi se transformă în trădare.”
“Ceea ce-l face pe Bloodshot să fie diferit faţă de alţi super-eroi este faptul că e mai complex, mai complicat, mai emoţional,” susţine producătorul Neal H. Moritz, care a conlucrat anterior cu Diesel la seria Fast and Furious şi la franciza xXx. “Personajul este frământat de un puternic conflict interior, iar Vin este persoana perfectă pentru acest rol, pentru că Vin este un interiorizat. Ceea ce-l face să fie un actor bun şi un colosal erou de acţiune este chiar trăsătura definitorie a personajului Bloodshot.”
Pentru Diesel, un super-erou care are un călcâi al lui Ahile este foarte potrivit – iar actorul susţine că eroismul personajului este de asemenea realist. “Dacă i-ai întreba pe militari care este personajul lor favorit din benzile desenate, ar spune fără ezitare că este Bloodshot,” explică el. “Valorile esenţiale ale lui Ray sunt cu siguranţă valorile unuia care a slujit sub arme.”
De aceea, consideră Diesel, că publicul va simţi o empatie puternică pentru acest personaj, care este realmente unic. “N-am mai cunoscut un personaj ca acesta – el este concentrat pe misiunea sa, dar spectatorii sunt alături de el, fiindcă îşi dau seama că este exploatat de companie. Motivaţia sa este corectă, aşa încât publicul doreşte să vadă că el va obţine ceea ce-şi doreşte.”
“Acesta e un personaj complet diferit de alte personaje pe care le-a interpretat anterior Vin,” afirmă regizorul David S. F. Wilson. “El etalează aceleaşi calităţi fizice uimitoare ca şi celelalte personaje ale lui Vin, dar din punct de vedere emoţional, el este vulnerabil. El este manipulat, nu mai ştie cine este cu adevărat şi e distrus. Vin a fost foarte încântat să joace un asemenea personaj, aşa încât am ştiut că va fi perfect pentru acest rol.”
Iar sentimentul că este manipulat – nedreptatea care i se face – este probabil ceva care ne-ar putea afecta pe toţi, susţine Diesel. “Consider că oricare dintre noi se poate identifica cu el şi reacţiona la această manipulare,” apreciază el. “Dacă ne uităm la ştirile zilnice, constatăm că şi în vieţile noastre există multe momente în care ne simţim manipulaţi. Îmi place ideea unui erou care se luptă împotriva manipulării.”
Pentru Wilson, personajul – un super-erou care a fost upgradat cu ajutorul tehnologiei şi ştiinţei – a fost o ocazie de a explora impactul pe care-l are tehnologia asupra vieţii noastre de zi cu zi. “Bloodshot este cu siguranţă un super-erou, dar puterile lui se trag din tehnologie,” accentuează el. “În felul acesta noi ajungem să fim afectaţi şi controlaţi de tehnologia din jurul nostru. Sau, mai bine zis, tehnologia ne dă iluzia că suntem la postul de comandă când, de fapt , ea este cea care ne controlează viaţa.
Wilson mai subliniază şi faptul că toate experienţele prin care trece Bloodshot în film nu sunt prea departe de realitate. “Desigur că noi am văzut cu toţii că roboţii au început să semene din ce în ce mai mult cu oamenii,” spune el. “În prezent, protezele pentru membrele oamenilor sunt inferioare faţă de braţele şi picioarele adevărate, dar va veni o vreme când protezele vor fi mai bune. Oamenii vor putea chiar să-şi cumpere mai multă putere. Dar ce este mai terifiant este momentul când ei vor putea să-şi procure inteligenţă, iar aceasta va depinde doar de puterea lor de cumpărare. Termenul pentru acest lucru ar putea fi – ‘trans-umanism’ – prin el am putea defini capacitatea noastră de a ne modifica, depăşind limitele fizice şi neurologice pe care le avem din naştere. Iar acestea sunt unele dintre ideile pe care le abordează filmul.”
Acestea sunt ideile pe care le-au explorat primele cărţi de benzi desenate Valiant “Bloodshot.” Cărţi din anii ’90 s-au vândut extrem de bine şi au avut un succes răsunător. “În ziua în care a murit ‘Superman’, a fost lansat pe piaţă ‘Bloodshot’ #1,” subliniază producătorul Dinesh Shamdasani, fostul CEO de la Valiant Comics. “În librării erau cozi imense pentru aceste cărţi cu benzi desenate. Bloodshot a avut succes pentru că el reprezenta un nou tip de personaj; nu mai era cineva care era extraordinar înainte de a deveni super-erou şi nici cel mai tare soldat, ci era un soldat obişnuit, care devine extraordinar datorită evenimentelor extraordinare din povestire. Bloodshot este o persoană normală aflată într-o situaţie extraordinară.”
Personajul a fost creat de Bob Layton în colaborare cu Kevin VanHook. Bob a citit o revistă despre maşinile care sunt construite şi funcţionează pe bază de nanometri, milionimi de milimetri. “M-a fascinat treaba asta,” recunoaşte el. “Ce-ar fi dacă ai putea crea un Frankenstein modern, pe care l-ai putea resuscita cu ajutorul acestor nano-particule?”
Posibilităţile de a crea un astfel de personaj erau promiţătoare pentru că el părea creat pe baze ştiinţifice şi deci putea fi transferat în lumea reală. “Noi făceam mari eforturi de a crea personaje ieşite din comun,” explică Layton. “De asemenea vroiam să scriem poveşti cu personaje cu care cititorii se puteau identifica. Personajul nostru nu mai ştie cine fusese înainte de a fi resuscitat, iar atunci când descoperă suferă un şoc de proporţii. Bloodshot este o persoană cu principii morale, cu valori proprii.”
Misiunea lui Bloodshot era să elimine trecutul şi să se preocupe doar de ceea ce va deveni el în viitor. “Bloodshot nu este o poveste tradiţională despre super-eroul aflat în luptă cu personajul negativ,” susţine VanHook.
Producătorul Toby Jaffe afirmă că “am văzut în asta oportunitatea de a crea ceva proaspăt pentru spectatori.” “Filmul ne vorbeşte despre un soldat care parcurge un drum profund emoţional pentru a descoperi cine este el în realitate şi ce i s-a întâmplat. În acel moment, el trebuie să facă o alegere: este el unul dintre cei buni sau unul dintre răi? Cine alege el să devină?”
Toate acestea sunt puse cap a cap de către regizorul David S. F. Wilson. În funcţia sa de co-director al Blur Studio, Wilson şi partenerul său, Tim Miller, erau apreciaţi ca fiind nişte vizionari care au creat unele dintre cele mai avansate trailere, efecte vizuale, reclame şi jocuri din industrie. Miller îşi făcuse debutul cu răsunătorul succes de casă, Deadpool, iar Wilson căuta o poveste care să se potrivească cu propria sa viziune.
Wilson mărturiseşte că provocarea de a regiza un film artistic l-a scos din zona lui de confort. “Eram emoţionat, eram speriat de ce aş putea descoperi despre mine însumi – dar mi se pare că eram şi stimulat de acest proiect,” spune el. “Îmi place ce am realizat în ultimii 15 ani, dar aceasta era o aventură pe care nu vroiam s-o pierd pentru nimic în lume. De fapt, să regizezi un film înseamnă în primul rând să cunoşti pe dinafară povestea – iar eu puteam să fac asta.”
“Dave aduce pe marele ecran limbajul cinematic al jocurilor video şi e palpitant să vezi cum adaptează el acest limbaj la un film de lung metraj,” afirmă Jaffe. “Filmul are un stil vizual diferit faţă de celelalte filme pe care le-am văzut– un stil incisiv, de acţiune intensă, aşa cum i se potriveşte lui Vin Diesel.”
“În faţa camerei se afla atâta tehnologie, aşa încât în spatele camerei nu putea fi decât Dave Wilson – care are o experienţă extraordinară în domeniul efectelor vizuale,” spune Moritz. “Pentru mine, care sunt un pasionat de cinema, e o bucurie să văd ce a realizat el pe marele ecran – numai cineva de calibrul lui Dave putea da viaţă acestui film.”
DISTRIBUŢIA
Evident că primul rol distribuit a fost cel al lui Bloodshot. “Directorul meu de casting susţine că punctul ăsta odată rezolvat înseamnă o jumătate de bătălie câştigată de către regizor,” spune Wilson. În acelaşi timp, observă Wilson, realitatea din industria filmului îţi impune să nu-ţi pui toate ouăle în acelaşi coş – “dar nu ştii niciodată dacă o să iasă bine,” afirmă el. Totuşi, Wilson şi-ar fi permis să viseze la actorul pe care şi-l dorea. În fond, Diesel avea o relaţie puternică cu Moritz şi Original Film, compania sa de producţie. “Personajul acesta este o altă faţetă a personalităţii lui Vin,” susţine Toby Jaffe de la Original Film. “El are şi muşchii şi acţiunea, dar rolul aduce cu el şi o profunzime emoţională. În el există o mulţime de umor şi şarm, dar totuşi el este un om care a suferit o mare pierdere.”
“Vin a venit pe la Blur, iar el este un personaj uriaş,” spune Wilson. “L-am dus în “camera de strategie” unde am pus pe masă tot conceptul artistic. Băiatul lui Vin are 8 ani şi-l cheamă Vincent. El venise cu tatăl său în ziua aceea. Era fascinat de tot ce vorbeam şi ne întreba tot timpul despre secvenţe. Vin m-a lăsat să vorbesc cu băiatul, care după încheierea întâlnirii noastre l-a apucat pe taică-său de cămaşă şi i-a zis ‘Tăticule, mi-aş dori tare mult să fii tu Bloodshot.’ Şi după asta am plecat la curse.”
Wilson spune că atragerea unui actor atât de experimentat ca Diesel a netezit foarte mult drumul. “Vin m-a susţinut în deciziile pe care le-am luat,” afirmă el. “Asta poate fi cam greu pentru un actor trecut prin multe, dar el a făcut-o din toată inima. Acest lucru mi-a permis să-l conduc pe căi pe care n-a mai mers de mult, iar eu cred că l-a făcut să realizeze ceva de excepţie.”
Shamdasani e de acord, spunând că Diesel era hotărât să dea totul pentru ca filmul să iasă mai bine ca oricând. “În fiecare zi, Vin stătea la sfat cu Dave Wilson şi producătorii pentru a stabili ce putea să facă pentru ca secvenţa să iasă perfect. El şi-a adus întreaga experienţă şi influenţă în slujba filmului, determinându-i pe cei din jurul lui să se dedice total, ca şi el. Nimic nu e prea mult pentru el – el îi determină şi pe ceilalţi să fie mai buni.”
Realizatorii s-au străduit să aducă în jurul lui Diesel actori cunoscuţi şi îndrăgiţi de public, printre care se află Eiza Gonzalez, Sam Heughan, Toby Kebbell şi Guy Pearce.
În centrul procesului de transformare a lui Ray Garrison în Bloodshot se află contractorul apărării, Rising Spirit Technologies (RST) şi programul său de cercetare, condus de Dr. Emil Karting, interpretat de Guy Pearce. “Cred că el a pornit la treabă cu intenţii bune,”
Harting supraveghează un program care creează super-soldaţi programaţi să învingă orice ameninţare militară. RST foloseşte nano-tehnologii revoluţionare pentru a transforma soldaţii în agenţi operativi cu calităţi excepţionale. Până la momentul respectiv, crease o mică unitate, care purta numele de cod Chainsaw.
Cei trei soldaţi supuşi acestui program fie se oferiseră voluntar, fie fuseseră recrutaţi de către RST. Fiecare dintre ei beneficiază de tehnologia de ultimă oră, care le conferă abilităţi unice.
KT, interpretat de Eiza Gonzalez, a suferit o traumă care i-a cauzat probleme respiratorii grave. Ea a fost dotată cu un aparat care o ajută să respire. “Respiraţia ei are un sunet metalic,” explică Gonzalez, “iar eu a trebuit să mă pregătesc în mod special pentru a momentele emoţionale în care respiraţia mi se schimba. Era un proces destul de complex, care îţi lua timp până te obişnuiai cu el.”
În miezul filmului apare o neobişnuită poveste de dragoste care era loc între Bloodshot şi KT. “Din cauza pierderii totale de memorie a lui Blodshot, aceasta nu poate fi o relaţie convenţională de dragoste,” susţine Wilson. “Vroiam să fie o poveste neaşteptată pentru public. Ea apare într-un moment în care ea îl salvează pe el şi în final, ei se salvează unul pe celălalt.”
“Dave are emoţii spontane şi perfect naturale, care trebuie să se potrivească cu tehnologia şi responsabilitatea pe care o implică folosirea ei,” afirmă Gonzalez. “El aduce toate acestea în film – faptul că tehnologia domină societatea, începând să devină propria noastră realitate – iar aceasta are un impact asupra personajelor noastre şi a structurii lor.”
“Rolul presupune o interpretare foarte nuanţată,” susţine Wilson. “Uneori, ea joacă teatru, pentru a-l manipula; alteori ea arborează o mutră serioasă doar pentru a-şi ascunde sentimentele. Iar atunci când se îndrăgosteşte de el, de fiecare dată când lui i se şterge memoria, ea tot îl iubeşte, deşi el nu mai are idee cine este ea. KT este tot atât de puternică pe cât este Bloodshot de vulnerabil.”
Sam Heughan, care şi-a câştigat o armată de fani datorită rolului său din Outlander,” îl interpretează pe Dalton, din trupele speciale ale Marinei, care-şi pierduse picioarele într-o explozie; el are acum picioare bionice şi un exoschelet pentru braţe, care-i dă o putere enormă. Heughan observă că deşi Bloodshot împinge tehnologia la extrem, ea totuşi seamănă cu tehnologia de azi, prin care soldaţii răniţi în războaie îşi recapătă abilităţile de mişcare. “Dalton este un produs al tehnologiei, dar nu aparţine unui viitor îndepărtat, spune el, “ci se bazează pe realitatea prezentă.”
Alex Hernandez întregeşte grupul în rolul lui Tibbs, un fost Ranger care orbise într-un accident şi care-şi redobândise vederea cu ajutorul unor lentile high-tech implantate în vesta sa de luptă. El spune că personajul său acceptă să plătească preţul pentru redobândirea vederii. “În principal el trebuie să-şi slujească unitatea, care deşi are nişte ţeluri cam dubioase i-a dat şansa să trăiască o nouă viaţă,” spune Hernandez. “El e de acord cu acest preţ.”
Lamorne Morris, din „New Girl” joacă rolul lui Wilfred Wigans, de la RST, care devine un aliat neaşteptat al lui Bloodshot. “El fusese în captivitate ceva timp, aşa că abilităţile sale fizice nu mai sunt la înălţime, dar el este încă cel mai isteţ din grup,” susţine Morris.
SCENOGRAFIA ŞI FILMĂRILE DIN UNIVERSUL BLOODSHOT
Datorită faptului că Wilson a fost extrem de prolific şi apreciat pentru realizările sale din animaţie, s-ar putea crede că a renunţat la această experienţă când a regizat Bloodshot. Dar deşi filmul conţine multe efecte vizuale, Wilson spune că a căutat să realizeze o estetică mai naturală şi realistă atât pentru decoruri cât şi pentru cascadorii sau costume şi proteze.
În ceea ce priveşte decorurile, Wilson a preferat ceea ce se numeşte o “sandbox/ cutie de nisip” în care trebuia să joace actorii. “Îmi place să plantez cât se poate de multe camere şi să filmez spontan şi cât mai natural, în loc să plănuiesc dinainte filmările,” mărturiseşte el. “De asemenea mi se pare că relevarea treptată a interpretării se datorează şi unui stiI fluid şi aproape liber al camerei de filmat; de aceea am folosit foarte mult camerele de mână.”
Acestea dau filmului un aer de cine-verité, care îmbogăţeşte abordarea tematică a lui Wilson, afirmă Jaffe. “Dave a adoptat un punct de vedere mai realist,” spune Jaffe. “El a abordat povestirea ca şi când s-ar întâmpla în ziua de astăzi şi a împins-o puţin peste limitele realităţii noastre. De asemenea, a creat o prezentare şocantă vizual care combină interesul său pentru ştiinţă cu perspectiva sa vizuală unică, pe care a folosit-o în numeroasele jocuri create de el.”
În acest scop, Wilson şi-a încurajat echipa să construiască decoruri perfect funcţionale. În faza de pre-producţie, conceptul său artistic a ghidat echipa în ceea ce priveşte interpretarea vizuală a povestirii.
Un bun exemplu, susţine Shamdasani, este laboratorul RST. “Noi nu vroiam un laborator mare, care să arate ca şi când ar urma să dăinuie încă o sută de ani,” explică el, “ci să arate familiar pentru public. Noi doar îl facem să arate bine.”
Decoratoarea Michele Barfoot spune că “cea mai bună abordare ar fi să gândeşti că acţiunea din povestire se petrece peste 10 minute.” În acord cu aceasta, echipa de scenografie a lucrat cu tehnologii şi materiale disponibile în prezent.
Echipa scenografică a construit laboratorul RST, inspirat din realitatea înconjurătoare. Alte decoruri au fost create pentru centrul de operaţii, laboratorul medical, camera de recuperare sau biroul lui Harting.
Aceste decoruri au calităţi grafice distincte,” explică Jaffe. “Filmul pendulează între fantezie şi realitate, în timp ce Bloodshot încearcă să rezolve misterul a ceea ce i s-a întâmplat. Fiecare dintre ele avea nevoie de un aspect distinct.”
Dar înainte de aranjarea decorurilor, a trebuit să instaleze echipamentele de înaltă tehnologie – toate provenind din realitatea actuală. Primele au fost braţele robotice, care au fost furnizate de Robotic Innovations, ca şi echipamentele pentru protezare, sau laboratorul pentru imprimarea 3D.
Tot reală trebuia să fie şi estetica cascadoriilor. “Dave vroia să redea totul cât mai realist,” subliniază Moritz. “Am fost norocoşi pentru că am beneficiat de unii dintre cei mai buni cascadori din lume, cu care am mai lucrat şi la multe dintre filmele Fast and Furious. Au loc o mulţime de lupte, cascadorii cu maşini, sau motociclete. Eiza, Vin şi Sam s-au antrenat intensiv pentru aceste secvenţe de mare acţiune; noi vroiam să prindem cât mai multe filmări pe cameră, nu să le realizăm pe calculator.”
Atenţia pentru detalii s-a extins şi asupra personajelor – cum ar fi, de exemplu, tatuajul lui KT. “Am lucrat trei luni pentru a perfecţiona tatuajul ei,” relatează şefa Departamentului de Makeup, Christa Schoeman. “Aparatul de respirat al lui KT, acel ‘re-breather,’ arăta la început tare grosolan, dar noi l-am stilizat şi rafinat până a devenit ca un tatuaj reprezentând un fluture, aproape de toracele ei.”
Chiar şi cicatricele de pe corpul lui Bloodshot aveau poveştile lor, reflectând istoria lui. Pentru cea mai bună reprezentate a lor a fost nevoie de şedinţe şi ore întregi de discuţie cu Diesel şi Wilson.



Comunicat de presa


Copyright © 2012 - 2018 InterComFilm. Toate drepturile rezervate

Pagină web realizată de EyeProduct